Iranian Agriculture News Agency

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران:

بزرگ‌ترین بانک یافته‌های تحقیقاتی کشاورزی بین‌المللی در ایران تأسیس می‌شود

با جمع‌آوری آخرین یافته‌های علمی در بخش کشاوزی و منابع طبیعی در قالب مزارع الگویی، در پردیس شاهد برپایی بزرگ‌ترین مزرعه‌ای خواهیم شد که تحقیقات کشاورزی در آن اجرایی می‌شود.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بزرگ‌ترین مزرعه الگویی در سطح خاورمیانه در محل پردیس کرج اجرایی می‌شود.

علی سلاجقه افزود: در برنامه داریم که با طرحی بلندمدت، آخرین یافته‌های علمی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور را در قالب مزارعی عملیاتی نشان دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پردیس دانشگاه تهران دارای فضای مناسبی برای عملیات اجرایی طرح‌های تحقیقاتی است و در این راستا با معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی جلسات مشترکی برگزار شده و مقرر است که تمامی یافته‌های علمی در این مکان واحد جمع‌آوری شود.

سلاجقه ادامه داد: طراحی فضا توسط مهندسان مشاور در حال انجام است و این طرح به‌صورت بلندمدت اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به کمک تمامی کارشناسان، محققان مراکز آموزشی و تحقیقاتی و دانشجویان این بخش نیازمندیم.

پیش‌بینی جذب گردشگر کارشناس به پردیس دانشگاه تهران

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران یادآور شد: از آنجا که پردیس در نزدیکی پایتخت قرار دارد، مکان مناسبی برای بازدید سفرا، وزرا و دست‌اندرکاران بخش کشاورزی سایر کشورها است.

سلاجقه تأکید کرد: این طرح سرمایه‌گذاری کلانی می‌طلبد، اما افق روشنی برای آن متصور است.

وی اظهار داشت: جذب گردشگر برای این منطقه پیش‌بینی شده است و علاوه بر آن تلاش می‌شود که فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز در این بخش جمع‌آوری شود.

سلاجقه همچنین گفت: در برنامه داریم آخرین یافته‌های تحقیقاتی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی دنیا را نیز به مرور به این بانک اضافه کنیم.

وی در پایان افزود: در صورت اجرای چنین طرحی، بزرگ‌ترین بانک یافته‌های تحقیقاتی در سطح ملی و بین‌المللی به ایران تعلق خواهد گرفت./

خبرنگار: مژگان ستار

V-930724-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید