Iranian Agriculture News Agency

اعلام تاثیر مستقیم گاز‌های گلخانه‌ای در خشکسالی های ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بدون اشاره به جزییات بیشتر، از تاثیر بسیار زیاد گازهای گلخانه‌ای در خشکسالی های کشور بخبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در همایش استاندارد و محیط زیست اظهار داشت: تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و تمام کسانی که در این زمینه تعامل دارند و همچنین ناظران و تنظیم کنندگان امور، همه در خصوص استاندارد نقش به سزایی دارند.

ابتکار با بیان اینکه باید سازوکارهای مشترک در زمینه استاندارد تعریف شود، افزود: محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای در زندگی انسان بهره‌مند است و نباید آسیب‌ ببیند زیرا آثار و تبعات و بی‌توجهی به مقررات و استانداردها و ضعف در این حوزه می‌تواند مستقیم یا غیرمستقیم در زندگی و سلامت انسان تاثیر داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت ویژه‌ای که دولت به محیط زیست قائل است، گفت: از این حیث هم‌افزایی و همکاری در حوزه استاندارد بسیار مهم است و به رفع کمبودها و مشکلات می‌انجامد.

وی بیان کرد: امروزه با به کار بستن فناوری محیط زیست می‌تواند محیط زیست و سطح سلامت مردم و همچنین شاخص‌ها را ارتقاء دهیم.

ابتکار با اشاره به مصرف بیش از حد انرژی در کشور، گفت: باید این موضوع را برای مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان جا بیفتد که انرژی بسیار ارزشمند است و همه موظف هستیم که در مصرف و رعایت استاندارد و همچنین کاهش مصرف دقت کنیم چرا که مصرف بالا و تولید بالای انرژی با آلودگی هوا، افزایش این امر و افزایش گازهای گلخانه ای و گرم شدن زمین مرتبط است و عوارض گسترده ای در بخش‌های مختلف زندگی از جمله منابع طبیعی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه باید توجه بسیار به موضوع استاندارد و نحوه بهینه‌سازی مصرف انرژی داشته باشیم، اظهار داشت: ایجاد نظارت سختگیرانه برای اجرای قوانین به منظور حفظ منافع زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینکه ایران بعد از معاهدات کیوتو یک عضو جامعه جهانی است تعهداتی را پذیرفته و ملزم به رعایت آن است.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: گازهای گلخانه‌ای می‌توانند در خشکسالی کشور بسیار موثر باشند.

وی با بیان اینکه موضوع بهینه‌سازی انرژی باید تا جایی پیش رود تا بتوانیم علاوه بر اصلاح الگوی مصرف در زمینه بهینه‌سازی تولید مصرف نیز اقدام کنیم، افزود: موضوع بهینه‌سازی انرژی نه تنها از نظر اقتصادی بلکه از نظر زیست محیطی مهم است و ارتباط مستقیم و تنگاتنگ با اینده زندگی بشر دارد و می‌تواند در سطح کلان و مسائل زیست محیطی اثر بگذارد.

ابتکار بیان کرد:‌ در دولت یازدهم با ارتقای شاخص‌ها و بهبود شرایط محیط زیست گام های موثری برداشتیم و امروز تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد منعقد خواهد شد که می‌خواهیم دانشگاهیان در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید