Iranian Agriculture News Agency

اعلام شرایط تحصیلی جدید نامزدهای عضویت در شوراهای روستا

در نشست تازه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مقرر شد تا در روستاهای دارای 200 خانوار، حداقل مدرک تحصیلی خواندن و نوشتن، در روستاهای بالای 200 خانوار، مدرک دیپلم و در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت مدرک فوق‌دیپلم و بالای 20 هزار نفر مدرک لیسانس یا معادل آن جهت ثبت نام الزام‌آور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، با اشاره به تعیین شرایط تحصیلی نامزدهای عضویت در شوراهای شهر و روستا در نشست این کمیسیون، گفت: بر این اساس در شهرهای بالای 20 هزار نفر، داوطلبان باید دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و یا معادل آن باشند.

بنابر این گزارش، در نشست یادشده، ادامه طرح اصلاح برخی از مواد و عناوین قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات کشورهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه کمیسیون رسیدگی به مواد 24 به بعد طرح اصلاح برخی از مواد و عنوان قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات کشورهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در دستور کار قرار گرفته و مقرر شد تا نمایندگان کاندیداها امکان حضور در صندوق‌های رای کشور را داشته باشند.

همچنین در جریان بررسی این لایحه، نحوه احراز محل سکونت رای دهندگان در شهرهای بالای بیست هزار نفر بررسی و تعیین شد تا مصادیق عینی آن در کمیته‌ای خاص تهیه و به کمیسیون ارائه شود.

در این نشست همچنین مقرر شد تا در روستاهای دارای 200 خانوار، حداقل مدرک تحصیلی خواندن و نوشتن، در روستاهای بالای 200 خانوار، مدرک دیپلم و در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت مدرک فوق‌دیپلم و بالای 20 هزار نفر مدرک لیسانس یا معادل آن جهت ثبت نام الزام‌آور باشد.

به گزارش ایانا و بر اساس ارزیابی کارشناسان امور اجتماعی، به‌نظر می‌رسد با تعریف دقیق مصادیق انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان، بتوان شورایی کارآمد، هدفمند، اجرایی و در هدف تأمین رضایت مردم و منطقه فراهم آورد.

لازم به ذکر است، چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ برگزار شد./

خبر: علیرضا صفاخو

P-930728-02

توضیح: متن آیین نامه داخلی شورای روستا در فایل pdf ذیل همین خبر قابل دانلود است.


متن pdf آیین نامه کنونی داخلی شورای روستا
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید