Iranian Agriculture News Agency

تشکیل کارگروه مشترک به منظور تدوین طرح جامع منابع طبیعی

به منظور تدوین طرح جامع منابع طبیعی، کارگروهی مشترک از نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس و نمایندگانی از وزارت جهاد کشاورزی و مرکز پژوهش های مجلس تشکیل شد تا موضوع این طرح را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، بررسی طرح جامع منابع طبیعی، تنها موضوع مورد بحث در جلسه هفته جاری کمیسیون کشاورزی مجلس بود و به دلیل اینکه وزارت جهاد کشاورزی نیز قصد آماده سازی لایحه ای به موازات طرح مجلس را دارد، تصمیم به تشکیل کارگروه مشترک جهت تدوین طرح تلفیقی گرفته شد.

بنابراین گزارش، عباس رجائی، شمس الله شریعت نژاد و محمد اسماعلی نیا از طرف کمیسیون کشاورزی مجلس، خدا کرم جلالی، رییس سازمان جنگل ها از سوی دولت و یکی از اعضای مرکز پژوهش های مجلس، اعضای تشکیل دهنده این کارگروه هستند.

بر پایه این گزارش و اطلاع خبرنگار ما، این طرح ظرف ماه های آینده تکمیل و به صحن مجلس ارایه خواهد شد.

به گزارش ایانا، طرح جامع منابع طبیعی به عنوان طرحی که در کمیسیون کشاورزی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی طرح بررسی می شود پیش تر با امضای 44 نفر تقدیم هیات رییسه شده بود و نمایندگان امضا کننده طرح با استناد به این که مجموعه قوانین کنونی مرتبط با این بخش قدیمی و ناکارآمد شده اند، خواستار ملاحظه شرایط امروز و مهندسی جدید شده اند.

بنابراین گزارش، بر اساس آنچه حامیان این طرح عنوان کرده اند، طراحان و امضا کنندگان آن در تلاش هستند تا برای جلوگیری از تداخل وظایف موازی، پس از جمع بندی همه ارگان های مسوول -در مورد مراکز متعدد تصمیم گیری- به جمع بندی و وحدت رویه مشخصی برسند.

لازم به ذکر است این طرح که از سوی نمایندگان امضا کننده ارائه شده و به غیر از کمیسیون اصلی، 12 کمیسیون فرعی مجلس نیز پیگیر آن هستند، در 101 ماده پیشنهاد شده که در صورت تصویب نهایی و بر اساس ماده یک طرح، نام سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری به سازمان منابع طبیعی تغییر نام خواهد داد./

گزارش: علیرضا صفاخو

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید