Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران:

ظرفیت‌های تجاری دو کشور ایران و مجارستان در زمینه کشاورزی اعلام شد

دو کشور ایران و مجارستان در زمینه‌های مختلف تجاری بخش کشاورزی و صنایع ازقبیل گندم، جو، ذرت، کود، پرورش بوقلمون، خشکبار و مواد غذایی مراودات خود را افزایش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران امروز در حاشیه دیدار هیئت تجاری مجارستان با بازرگانان ایرانی با اعلام این مطلب گفت: دو کشور ایران و مجارستان در زمینه‌های مختلف کشاورزی و صنایع غذایی امکان همکاری‌های مشترک و روابط تجاری دارند که در مذاکرات ظهر امروز نیز به‌صورت رودررو به آن پرداخته می‌شود.

شاهرخ ظهیری با اشاره به اینکه کشور مجارستان دارای تکنولوژی بالایی در بخش کشاورزی است، افزود: در زمینه‌های دامپروری، پرورش اسب، پرورش ماهی، امکان افزایش مراودات و بهره‌گیری از دانش فنی مجارستان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مجارستان بازار مناسبی برای صادرات رب گوجه‌فرنگی تولیدی کشور وجود دارد که در این زمینه درخواست‌هایی از گذشته نیز وجود داشته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: خشکبار، پسته، زعفران و مواد غذایی کنسروی ازجمله سایر محصولاتی است که از ایران به مجارستان صادر می‌شود.

ظهیری تصریح کرد: عصر امروز نیز مذاکرات مستقیی با بازرگانان بخش کشاورزی و صنایع غذایی این کشور در اتاق بازرگانی تهران خواهیم داشت.

گفتنی است، دو کشور ایران، مجارستان به‌دنبال افزایش واردات خود در زمینه‌های مختلف هستند و در این سفر علاوه بر هیئت تجاری مقامات سیاسی و نایب‌رئیس مجلس مجارستان نیز در ایران حضور یافته‌اند.

بنا بر اعلام اتاق بازرگانی و صنایع مجارستان این کشور آماده همکاری و تجارت در محصولات کشاورزی گندم، جو، ذرت، کود و پرورش بوقلمون است.

مجارستان با تولید سالانه 9.5 میلیون تن بوقلمون یکی از بزرگ‌ترین پرورش‌دهندگان این محصول در جهان است./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-930729-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید