Iranian Agriculture News Agency

100 میلیارد ریال اعتبار برای احیای جنگل‌های لرستان تصویب شد

بیش از 100 میلیارد ریال برای توسعه و احیای جنگل‌های استان لرستان تصویب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از خرم‌آباد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: هیئتی متشکل از مشاور وزیر جهاد کشاورزی، مسئول امور استان‌ها در سازمان جنگل‌ها، و مشاور رئیس سازمان و مجری طرح احیای جنگل‌ها، نسبت به بازدید از مناطقی تحت عملیات نهال‌کاری در منطقه مله‌شبانان چگنی به استان سفر کردند.

مهرداد بهاروندی افزود: در جریان این بازدید رضا احمدی، مجری طرح احیای جنگل‌های زاگرس عنوان کرد که اعتبار بیش از 100 میلیارد ریال جهت تولید نهال، عملیات اصلاح و پرورش جنگل و عملیات اجرایی توسعه جنگل برای استان لرستان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در پایان هیئت مذکور پس از بازدید از نهالستان بام لرستان ضمن تقدیر از مدیریت استان در راستای تولید نهال، توانایی و پتانسیل این نهالستان را که قادر به پوشش توزیع نهال در استان‌های همجوار است مورد تأیید قرار دادند.

حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از مساحت استان لرستان پوشیده از جنگل است که این جنگل‌های حوزه رویشی زاگرس، از باارزش‌ترین ذخایر جنگلی جهان است. مهم‌ترین گونه گیاهی در جنگل‌های لرستان بلوط است که این درختان نقش فوق‌العاده اکولوژیستی دارند و منابع مهمی برای حفظ آب و خاک محسوب می‌شوند.

جنگل‌های لرستان از سال ۱۳۸۸ دچار بیماری و خسارت شده‌اند که بخشی از این بیماری متوجه عوامل انسانی و بخشی نیز به‌دلیل عوامل بیولوژیکی است.

توضیح عکس: گردشگاه جنگلی نوژیان که بالای کوه تاف قرار دارد. کوهی که در آن انواع گیاهان دارویی می‌روید و دارای طبیعتی زیبا و دیدنی است. مردم و گردشگران زیادی برای تماشای این آبشار زیبا و برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به این ناحیه می‌آیند. راه ارتباطی آن از طریق خرم‌آباد به گردنه نوژیان، جاده آسفالته و یا از راه آهن به ایستگاه کشور و از آن طرف هم با یای پیاده حدود دو ساعت پیاده‌روی به سمت آبشار است./

V-930730-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید