Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

گردهمایی مدیران صنایع کشاورزی سراسر کشور در کرج برگزار شد

دومین گردهمایی مدیران صنایع کشاورزی سراسر کشور با حضور معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در کرج برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی معاونت آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی، سید رحیم سجادی گفت: یکی از موضوعات مهم در حال بررسی وزارت جهاد کشاورزی که وزیر جهاد کشاورزی نیز اهتمام زیادی برای آن قائل است و حمایت ویژه ای از آن دارد صنایع کشاورزی است.

وی با توصیه به مدیران صنایع کشاورزی برای توسعه آن دسته از صنایع که زمینه تولید و سودآوری در منطقه خود دارد افزود: موضوع آموزش نیروی انسانی در بخش صنایع کشاورزی نیز باید مورد توجه ویژه مدیران صنایع کشاورزی قرار گیرد.

معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به برخی نگرانیهای مدیران صنایع کشاورزی در زمینه ارائه تسهیلات از سوی بانکها خاطرنشان ساخت: هرچند مشکلاتی در این خصوص و نیز اجرای آبیاری تحت فشار وجود دارد در مجموع بانکها و به ویژه صندوق حمایت از بخش کشاورزی خوب عمل کرده اند.

مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی نیز در این گردهمایی با تشریح طرح توسعه صنایع کشاورزی کشور در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه گفت: در این طرح، پروژه های نیمه تمام صنایع کشاورزی دارای مجوز تاسیس از وزارت جهاد کشاورزی که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 20 درصد هستند توسعه و تکمیل می یابند.

علیرضا پوربصیر با بیان این مطلب که تعداد این واحدها یکهزار و 371 واحد است افزود: با اتمام طرحهای نیمه تمام برای 27 هزار و 977 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح بازسازی و نوسازی واحدهای صنایع کشاورزی در کشور گفت: از آنجایی که برخی از واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با مرور زمان، فناوری و ماشین آلات خط تولید آنها مستهلک شده و از سوی دیگر با پیشرفت تکنولوژی در عرصه ملی و جهانی توجیه اقتصادی لازم را ندارند، از این رو دفتر امور صنایع کشاورزی در صدد بازسازی و نوسازی این قبیل واحدها با در نظر گرفتن اولویتها بوده تا تولید آنها را هر چه بیشتر اقتصادی کند.

وی افزود: به همین منظور 461 واحد بازسازی و نوسازی خواهند شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر اشتغال موجود در این واحدها برای یکهزار و 614 نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اشتغال خانواری در این دفتر یادآور شد: از آنجایی که پیش بینهای صورت گرفته توسط دولت در خصوص ایجاد اشتغال در بنگاههای تولیدی در سال جاری و نیز برنامه پنج ساله توسعه صرفا توسط بنگاههای کوچک، متوسط و بزرگ قابل تحقق نیست از این رو به این نتیجه رسیدیم که بخشی از اهداف کمی در نظر گرفته شده در خصوص اشتغال در خانه ها و از طریق اشتغال خانوار صورت پذیرد.

وی در پایان افزود: با اجرای این طرح 7 هزار واحد اشتغال خانواری در کشور ایجاد و در مجموع برای 21 هزار نفر اشتغال فراهم خواهد شد.

گفتنی است دومین گردهمایی مدیران صنایع کشاورزی سراسر کشور با هدف اتخاذ راهکارهای عملی برای تحقق اهداف کمی تعیین شده برای اشتغال صنایع تکمیلی طی دو سال اول برنامه پنجم توسعه کشور صبح امروز در سالن اجتماعات معاونت آب و خاک و صنایع مستقر در کرج برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید