Iranian Agriculture News Agency

مرال‌های ایرانی، چشم وزیر محیط زیست ارمنستان را گرفت

وزیر محیط زیست ارمنستان، خواهان 10 رأس مرال از کشور ایران شد که مقرر شد این موضوع از سوی ایران بررسی و سپس اعلام نتیجه شود.

به گزارش خبرنگار سرویس محیط زیست خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در در نشست دو جانبه وزراء و مسئولان عالی حفاظت محیط ­زیست کشورهای ایران و ارمنستان با توجه به اهمیت موضوع پایش زیست­ محیطی رودخانه ارس، مقرر شد که کمیته مشترک دو کشور جهت تهیه و تدوین برنامه پایش رودخانه موضوع انتخاب مکان ایستگاه‌ها، تعیین شاخص‌های نمونه‌­برداری، تواتر نمونه‌­برداری را فعالانه دنبال کنند.

ابتکار از وزیر محیط­ زیست کشور ارمنستان جهت شرکت در نمایشگاه بین­‌المللی محیط زیست و حضور شرکت‌ها و بخش خصوصی که در زمینه حفاظت محیط زیست فعالیت دارند دعوت کرد که با موافقت طرف ارمنی همراه شد.

معاون رئیس جمهوری همچنین از کارشناسان محیط زیست کشور ارمنستان جهت شرکت در کارگاه‌های آموزشی مرکز منطقه­‌ای بازل در زمینه مدیریت پسماندهای خطرناک دعوت و در زمینه مرکز منطقه­‌ای کنوانسیون رامسر خواستار همکاری شدن که مورد موافقت وزیر محیط زیست ارمنستان قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید، با وجود اسناد همکاری متقابل و مورد نظر در پارک ملی صلح و دوستی، اراده طرفین در ایجاد پارک مورد تأکید قرار گرفت که مقرر شد با حضور مسئولان محیط زیست دو کشور در یک برنامه مشترک موضوع پارک به‌صورت بین‌­المللی اعلام شود.

وزیر محیط زیست ارمنستان از رئیس سازمان حفاظت محیط­زیست برای بازدید از کشور ارمنستان و همچنین برگزاری نشست مشترک در محل پارک (صلح و دوستی) دعوت کرد که مورد توافق رئیس سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت./

V-930730-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید