Iranian Agriculture News Agency

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار همکاری بیشتر متخصصان علوم تغذیه و صاحبان صنایع غذایی شد

برای دستیابی به نتایج بهتر و توسعه مناسب در علوم و صنایع غذایی، باید همکاری بیشتری بین دانشمندان، متخصصان و اهالی صنعت ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش ملی اقتصاد و تغذیه با اعلام این توصیه، گفت: در سال‌های اخیر تلاش‌های علمی مناسبی در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان انجام شده است، اما مهم آن است که این علوم به صنایع راه یابد.

آیت‌ا... اکبر هاشمی رفسنجانی با اشاره به تأکید سند چشم‌انداز 20 ساله در دانش‌بنیان بودن توسعه کشور، افزود: توسعه کشور می‌تواند از منایع خدادادی باشد، اما راه معقول دیگری نیز وجود دارد و آن مغزهای نخبگان است که سرمایه ماندگار برای هر جامعه به‌شمار می‌روند.

وی با برشمردن اهداف تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیاز جامعه در مقاطع عالی افزایش یافته است و دانشگاه آزاد اسلامی هم برای تحصیلات تکمیلی برنامه‌های خوبی دارد.

رئیس هیأت امنا و هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت صنعت غذا در امنیت غذایی کشور و تشکر از زحمات متخصصان علم تغذیه ادامه داد: با استفاده از دانش نوین می‌توان به عمق علمی صنعت غذا رسید و تأسیس دانشکده غذا در دانشگاه آزاد نیز در این راستا است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به مهاجرت جوانان برای ادامه تحصیل به خارج از کشور، تصریح کرد: منتقدان باید هزینه‌های ارزی تحصیل جوانان در خارج از کشور را حساب کنند و نباید برای تیتر خوردن نظرشان در روزنامه‌ها حرف‌هایی بزنند که در راستای منافع ملی نیست.

وی در پایان، توسعه رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی را خواسته قلبی جوانان و مردم دانست و یادآور شد: حتی منتقدان این دانشگاه در مجلس هم برای حوزه‌های انتخابیه خویش دنبال ایجاد رشته‌های جدید در مقاطع تحصیلات عالی در دانشگاه‌های آزاد حوزه انتخابیه خود هستند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

F-930801-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید