Iranian Agriculture News Agency

معاون امور جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

اجرای طرح‌های جنگلداری سرعت می‌گیرد

با تفاهم‌نامه‌ای که هفته گذشته بین خداکرم جلالی و استانداران هفت استان کشور به امضاء رسید، طرح‌های جنگلداری با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

معاون امور جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری‌های نواحی رویشی جنگل‌های هیرکانی و ارسباران که در هفته گذشته با رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امضاء شد، گفت: جنگل‌های هیرکانی و ارسباران تحت مدیریت چندین استاندار است که در راستای افزایش مدیریت جنگل‌ها، تفاهم‌نامه‌ای در 22 بند تهیه و به امضاء رسید و مقرر شد که برای مدت سه سال همکاری‌های بیشتری انجام شود.

بهزاد انگورج افزود: اطفاء حریق مقوله‌ای است که نیاز به کمک‌های چندین ارگان دارد که با امضای این تفاهم‌نامه، همکاری‌ها شکل قانونی‌تری به خود گرفته و استانداران خود را ملزم به کمک به سازمان جنگل‌ها می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری، مدیریت جنگل‌های کشور، توسعه جنگل با مشارکت و توانمندسازی جوامع محلی از دیگر وظایفی است که بر عهده سازمان جنگل‌ها بوده، اما نیار است تا برای اجرای بهتر آنها، از استانداری‌ها کمک گرفته شود.

معاون امور جنگلی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: برنامه احیاء، توسعه و بهره‌برداری از جنگل‌ها با امضای این تفاهم‌نامه با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت و بدین‌ترتیب عملیات اجرایی سرعت می‌گیرد.

انگورج تصریح کرد: طرح‌های جنگل‌کاری در یک میلیون و 28 هزار هکتار از جنگل‌های کشور در قالب 458 طرح جنگلداری در دست اجرا است.

وی یادآور شد: در جنگل‌های خارج از شمال نیز 308 طرح جنگل‌کاری در حال اجرا داریم.

انگورج اظهار امیدواری کرد که این تفاهم‌نامه برای اجرای برنامه‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور بتواند مؤثر عمل کند.

گفتنی است، تفاهم‌نامه اخیر امضاءشده، نواحی رویشی، جنگل‌های هیرکانی و ارسبارانی با استانداری‌ها به حفاظت و مدیریت پایدار منابع طبیعی کشور تأکید شد و استانداران آذربایجان شرقی، اردبیل، خراسان شمالی، سمنان، گلستان، گیلان و مازندران بر افزایش همکاری‌ها با سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور قول همکاری دادند./

خبرنگار: مژگان ستار

V-930810-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید