Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت آذران تغذیه آریان (آتا) خبر داد:

تقاضای شش کشور منطقه برای خرید خوراک جدید ماهیان خاویاری از ایران

با وجود آنکه دانش فنی تولید تجاری خوراک ماهیان خاویاری به‌تازگی به شرکتی خصوصی واگذار شده است، اما از سوی شش کشور منطقه تقاضاهایی برای خرید آن وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آذران تغذیه آریان (آتا) که امروز دانش فنی خوراک ویژه ماهیان خاویاری از مؤسسه تحقیقات بین‌المللی تاس‌ماهیان دریای خزر خریداری کرده است، در حاشیه واگذاری چهار دانش فنی به بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، گفت: تولید دارو، مکمل‌ها و خوراک آبزیان از مهم‌ترین فعالیت‌های این شرکت محسوب می‌شود و افتخار است که تولیدکننده خوراک تخصصی ماهیان خاویاری در دنیا نیز به این شرکت تعلق گرفته است.

محمد سالک‌یوسفی افزود: تولید ماهیان خاویاری به لحاظ قیمت دارای ارزش بالایی بوده، به‌گونه‌ای که در مقایسه با ماهی قزل‌آلا که دارای قیمتی معادل 10 تا 12 هزار تومان است، حدود 10 برابر ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: گوشت ماهیان خاویاری حدود 30 تا 60 هزار تومان به فروش می‌رسد که بدین‌ترتیب تولید خوراک این ماهیان در داخل کشور دارای ارزش بسیاری است.

سالک‌یوسفی ادامه داد: خوراکی که در حال حاضر به مصرف می‌رسد، مخصوص ماهیان قزل‌آلا بوده و برای ماهیان خاویاری مناسب نیست، اما با فرمولاسیون جدید، می‌توانیم با صرف هزینه شش‌هزار تومانی خوراکی مخصوص ماهیان خاویاری تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: تولید ماهی خاویاری به همراه غذای آن در داخل کشور، نمود بارز اقتصاد مقاومتی است که محققان و تولیدکنندگان داخلی به آن دست یافته‌اند که بدین‌ترتیب خطر افزایش بیماری‌ها با واردات محصولات بی‌کیفیت کاهش پیدا می‌کند.

نخبه، کارآفرین برتر تولیدکننده خوراک و مکمل‌های غذایی آبزیان یادآور شد: ظرفیت تولید خوراک ماهی خاویاری 10 تن در ساعت است و در روز قابلیت تولید 100 تن خوراک ماهی خاویاری را دارا هستیم.

سالک‌یوسفی تأکید کرد: شش کشور منطقه در حال حاضر متقاضی خرید این فرآورده هستند، بنابراین تولید تجاری این محصول از سر گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: کشورهایی چون گرجستان، ارمنستان، امارات، کویت و... درخواست‌هایی برای خرید خوراک ماهی خاویاری به کشور فرستاده‌اند که امید می‌رود بتوانیم با برند ایران در جهان مطرح باشیم./

خبرنگار: مژگان ستار

A-930819-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید