Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از کتابخانه مجازی کشاورزی (AREEO) با حضور محمود حجتی و معاون وزیر ارشاد اسلامی

همزمان با بزرگداشت بیست‌ودومین دوره هفته کتاب، کتابخانه مجازی کشاورزی با عنوان "AREEO" با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وزارت جهاد کشاورزی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با افتتاح این کتابخانه 95 درصد از نیازهای علمی محققان در بخش کشاورزی پاسخ داده می‌شود، گفت: از طریق این کتابخانه مجازی می‌توان با بیش از 200 ناشر معتبر دنیا ارتباط برقرار کرد.

اسکندر زند با بیان اینکه آموزش معمولاً با کتاب شروع و نتیجه تحقیق هم معمولاً به کتاب منتهی می‌شود، افزود: تاکنون در بین سه رکن کتاب یعنی آموزش و تحقیق بر روی آموزش و تحقیق سرمایه‌گذاری شده، اما در زمینه کتاب به‌ویژه کتاب‌های علمی در کشور تاکنون کارها و سرمایه‌گذاری زیادی صورت نگرفته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از چالش‌های ما در وزارت جهاد کشاورزی که با آن روبه‌رو بودیم، دسترسی به منابع علمی جدید بود که به همت مرکز اسناد و اطلاعات علمی سازمان کار بزرگی انجام شد و امروز در این مراسم کتابخانه مجازی کشاورزی افتتاح شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این کار که با حداقل هزینه انجام‌شده، قادر است 95 درصد نیازهای علمی محققان در بخش کشاورزی و سازمان را پاسخ دهد.

این کتابخانه مجازی در شش پایگاه فهرستگان جامع کشاورزی، پایگاه اگریس ایران، پایگاه جامع مقالات فارسی، منابع دسترسی آزاد کشاورزی، سامانه جامع مدیریت نشریات و کتاب‌های الکترونیکی غیرفارسی کشاورزی برای استفاده محققان و پژوهشگران این بخش راه‌اندازی شده است.

همچنین از هفته آینده قرار است برای استفاده از این کتابخانه مجازی، آموزش‌های لازم در پنج منطقه کشور توسط مدرسان و محققان ارائه شود.

به گفته زند، مسئولیت دفتر تهیه اسناد سازمان تحقیقات کشاورزی به زارع که پیشتر در بخش گیاه‌پزشکی فعالیت داشت، سپرده شده است تا از این پس دستاوردهای محققان ما برای کنگره‌ها و کنفرانس‌های علمی کاربردی شود.

گفتنی است، این کتابخانه مجازی با کلیک سایت توسط لپ‌تاپ و توسط محمود حجتی رونمایی شد و سپس زارع به بیان توضیحی تکمیلی پیرامون چگونگی کار با آن برای حاضران در مراسم پرداخت./

P-930826-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید