Iranian Agriculture News Agency

دفاع مدیر سازمان میادین از روند واگذاری غرفه‌های میوه و تره‌بار

واگذاری غرفه‌ها در میادین و بازارهای سازمان میادین بر اساس مصوبات قانونی و از طریق فراخوان و مزایده بین اشخاص حقوقی مانند تشکل‌ها، اتحادیه‌ها و... و حقیقی ازجمله تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان محصولات کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، 48 ساعت پس از آنکه مدیران عامل‌ اتحادیه‌های مختلف بخش‌ کشاورزی، د ر یک نشست خبری خواستار واگذاری 10 درصد از غرف میادین میوه و تره‌بار بدون عامل محدودیت مزایده به تولیدکنندگان، برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی شدند؛ گفت: در شورای واگذاری که متشکل از نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت معدن تجارت، شورای اسلامی شهر و سازمان میادین و همچنین کمیسیون معاملات غرف مطابق با دستورالعمل‌های مصوب و اولویت‌های تصریح شده در قوانین و مقررات فرادستی انجام می‌شود.

سیداحمد صفوی با بیان اینکه آمار اماکن واگذار شده در هر دوره به طور متوسط تأییدکننده حضور حداقل 50 درصدی اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و تعاونی‌های محصولات کشاورزی است، افزود: اظهار نظرهایی که این روزها توسط برخی افراد در این رابطه مطرح می‌شود، مقاصد خاصی را دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان میادین در 185 میدان و بازارهای در سطح شهر تهران که تقریباً معادل هفت درصد مراکز عرضه سطح شهر، حدود 35 درصد از نیاز میوه و تره‌بار شهروندان را با کنترل دقیق و مستمر بر فرآیند نرخ‌گذاری، کنترل نرخ و کیفیت محصولات، استقرار تمام‌وقت مدیران، کارشناسان و همچنین نظارت‌های دوره‌ای بازرسان سیار و نامحسوس تأمین می‌کند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: نرخ‌گذاری نظام مند که توسط کمیته نرخ‌گذاری با حضور نمایندگان وزارتخانه‌های مذکور انجام می‌شود نیز از دیگر اقدام‌های سازمان است.

صفوی تصریح کرد: مجموعه این اقدامات و کنترل مستمر بر قیمت‌ها و نیز نظارت‌های دیم توسط بازرسان مستقر در میادین و بازارها باعث اقبال و اعتماد شهروندان شده و استقبال از میادین این سازمان را که رویکردی رفاهی و خدماتی دارد افزایش داده است.

وی یادآور شد: اهمیت به شهروندان و رسیدگی به خواسته‌هایشان در سازمان و نیز تفاوت چشمگیر و قابل ملاحظه قیمت مراکز عرضه این سازمان با سایر مراکز عرضه در سطح شهر، از مزیت‌هایی است که مورد نظر و تأیید شهروندان تهران است.

صفوی در پایان تأکید کرد: بر اساس آمار و اطلاعات رسمی میانگین قیمت‌های عرضه میوه و تره‌بار در میادین و بازارهای سازمان حدود 40 درصد کمتر از میانگین سایر مراکز عرضه در سطح شهر است و سازمان با اجرای طرح‌هایی همچون عرضه محصولات دستچین، محصولات بسته‌بندی، محصولات گواهی‌شده، محصولات ارگانیک و... پاسخگوی سلایق مختلف شهروندان است./

N-930828-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید