Iranian Agriculture News Agency

حجتی در مازندران اعلام کرد: مرکبات و سیب شب عید امسال وارداتی نخواهد بود

وزیر جهاد کشاورزی به‌صورت قطعی از عدم واردات مرکبات و سیب شب عید و تأمین میوه‌های رایج شب عید از تولید داخل خبر داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از مازندران، محمود حجتی امروز پنج‌شنبه در ادامه بازدید از اراضی زراعی و باغی بخش چهاردانگه ساری در روستای "عقه خیل" گفت: هرچند سرمای پارسال به باغ‌های کشور آسیب زده، اما با این وجود دغدغه‌ای برای تأمین مرکبات و سیب شب عید امسال وجود ندارد.

وی افزود: برنامه ذخیره‌سازی مرکبات و سیب به اتحادیه باغداران مازندران و تعاون روستایی ارائه شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر تغییر الگوی کشت در مناطق ییلاقی، خاطرنشان کرد: با بررسی و آسیب‌شناسی دقیق باید علاوه بر تأمین منابع آبی نسبت به تغییر الگوی کشت در اراضی شیب‌دار اقدام کرد.

حجتی به ایجاد شهرک کشاورزی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در زمان حاضر اساسنامه و ردیف اعتباری این شهرک ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: دولت پشتیبانی مناسبی را در تهیه نهال برای اراضی شیب‌دار انجام می‌دهد.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از باغ مدرن 36 هکتاری در فریم ساری

اما این پایان بازدیدهای نفس‌گیر محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه او نبود؛ آنها امروز از باغ 36 هکتاری شرکت "پرا" در فریم ساری نیز بازدید کرد.

باغی با اعتبار 3.71 میلیارد ریال که در زمینی به مساحت 36 هکتار شامل 30 هکتار باغ سیب پایه مالینگ M9، چهار هکتار باغ گلابی و دو هکتار باغ آلو و هلو است و احداث آن بر اساس آخرین یافته‌ها و دستاوردهای باغبانی، مجهز به سیستم آبیاری قطره‌ای هوشمند (کنترل آب و کود) و با پیش‌بینی عملکرد 80 تا 100 تن در هکتار است.

جالب آنکه به گزارش خبرنگار اعزامی ما، اشتغال‌زایی در منطقه و اجرای نمونه‌ای از تغییر الگوی کشت منطقه و احداث باغ در زمین‌های شیب‌دار مستعد و رونق اقتصادی در منطقه و تولید میوه از مهم‌ترین اهداف این پروژه است./

A-930829-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید