Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد:

صادرات 1.5 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از اردبیل

در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از 1.5 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه از استان اردبیل به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از اردبیل، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی این استان با اعلام این خبر گفت: اردبیل دارای 30 فارم مرغ مادر گوشتی صنعتی به ظرفیت یک میلیون و 162 هزار و 376 قطعه است که در حال حاضر تعداد 15 فارم به ظرفیت 735 هزار و 615 قطعه در حال پرورش و تولید مرغ گوشتی بوده و سایر فارم‌های مزارع مرغ مادر گوشتی گله خود را حذف کرده و جهت رزرو جوجه یک‌روزه مرغ مادر گوشتی به اداره‌کل دفتر طیور و زنبورعسل و کرم ابریشم معرفی شده‌اند.

بهلول تکلوی افزود: تخم‌مرغ نطفه‌دار تولیدشده در مزارع مرغ مادر گوشتی در هشت ماه گذشته سال جاری 40 میلیون و 839 هزار و 255 قطعه و جوجه یک‌روزه تولیدی 33 میلیون و 214 هزار و 996 قطعه بوده است.

وی درباره نیاز مرغداری‌های گوشتی استان به جوجه یک‌روزه خاطرنشان کرد: در چهار دوره پرورش نیاز مرغداری گوشتی استان به جوجه یک‌روزه حدود دو میلیون و 270 هزار قطعه است.

تکلوی تصریحخ کرد: میزان جوجه یک‌روزه صادرشده در شش‌ماهه نخست سال 93 به خارج کشور یک میلیون و 698 هزار قطعه بوده است که در نوع خود حرکتی بسیار ارزشمند در جهت شکوفایی این صنعت محسوب می‌شود./

A-930917-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید