Iranian Agriculture News Agency

روش‌های سنتی کشاورزی جوابگو نیست

از آنجا که دیگر نمی‌توان با روش‌های فعلی استفاده مناسب از اراضی و آب کشاورزی را داشت، باید به‌دنبال راه‌حل‌های دیگری باشیم.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه نخستین همایش ملی مدیریت خاک و آب در تولید گندم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: تغذیه گیاهان نقش مؤثری در بهره‌وری از آب دارد و علاوه بر آن، کشت به‌موقع، انجام عملیات مکانیزاسیون، به‌زراعی و استفاده از بذور مناسب نیز می‌تواند بر این نقش تأکید کند.

محمدحسین شریعتمدار افزود: تمامی مسئولان و دست‌اندرکاران تلاش می‌کنند تا شرایطی فراهم شود که بتوان روش‌های کشت و اصول تغذیه گیاهان را عملیاتی کرد و کشاورز نیز در این زمینه باید همکاری کند.

وی درباره افزایش 22 درصدی بودجه سال 94 در بخش آب و خاک خاطرنشان کرد: اگر به‌درستی بتوان از طرح‌ها و برنامه‌هایی که برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است استفاده شود، می‌توان از این افزایش به نحو مطلوبی بهره گرفت.

مشاور عالی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به گفته مسئولان، حال کشاورزی خوب نیست؛ اما می‌توان با استفاده بهره‌ور از آب، کمبودهای موجود را به گونه‌ای دیگر مرتفع کرد و با ظرفیت‌های موجود، دیگر جای نگرانی باقی نمی‌ماند.

شریعتمدار تصریح کرد: روش‌های سنتی در بخش کشاورزی دیگر جوابگو نیست؛ بنابراین باید به‌دنبال راه‌حل‌های جدیدی باشیم تا علاوه بر حفظ محیط زیست، بتوان تولید بهره‌ور را رقم زد./

خبرنگار: مژگان ستار

A-930918-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید