Iranian Agriculture News Agency

روحانی: رسانه‌های همگانی، مردم را به مصرف فرآورده‌های شیری تشویق کنند

رئیس جمهوری همزمان با اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با حضور در شرکت صنایع شیر ایران (پگاه)، همراه با کارکنان این شرکت تولید فرآورده‌های لبنی کشور، به عزاداری برای سالار شهیدان کربلا پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، حسن روحانی با اشاره به اینکه این روز برای عزاداری اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تعطیل است، اما بخش‌هایی از کشور برای رفع نیازهای ضروری مردم باید همچنان به کار و تلاش ادامه دهند، گفت: ثواب عزاداری وقتی در کنار کار و تلاش برای آسایش جامعه و رفع نیازهای ضروری مردم قرار می‌گیرد، بیشتر می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کار یک نوع جهاد از نگاه اسلام است، افزود: کسانی که برای بهبود زندگی خانواده و رفع نیازها و مشکلات جامعه و مردم کار و تلاش می کنند اجر و پاداش بزرگی نزد خداوند دارند و از دیدگاه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) ، پاداش کسانی که برای رفع نیازهای جامعه کار و تلاش می‌کنند همانند کسانی است که در میدان جهاد برای عزت و استقلالشان مبارزه می کنند.

رئیس جمهوری که در حاشیه این مراسم با خبرنگاران صحبت می‌کرد، اظهار داشت: حضرت امام حسین (ع) تا روز عاشورا و تا کربلا پیامش را تبلیغ کرد و امروز نیز مردم با حضور در مراسم اربعین و کربلا، پیام آن نهضت بزرگ را دریافت می‌کنند و گسترش می‌دهند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این تولیدی بخش عمده‌ای از شیر مورد نیاز مدارس آماده می‌شود، خاطرنشان کرد: ارائه شیر رایگان در مدارس به‌عنوان یک کار مهم برای تأمین سلامت نسل آینده کشور، یکی از افتخارات دولت است که با توجه به طول مدت ارائه آن، در میان کشورهای مختلف بی‌نظیر است.

وی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان عرصه کار و تولید کشور به‌ویژه کسانی که برای نسل جوان کشور در این واحد تولیدی فعالیت می‌کنند، ادامه داد: امروز شرکت در مراسم عزاداری سالار شهیدان و حضور در کنار عزیزانی که در مسیر تولید و جهاد می‌کوشند، فرصتی مغتنم بود.

رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره پایین بودن مصرف سرانه شیر در کشور تصریح کرد: در گام نخست دولت مصرف شیر در مدارس را با توزیع رایگان بالا خواهد برد تا مصرف مواد لبنی به عادتی برای کودکان و نوجوانان ما تبدیل شود.

روحانی یادآور شد: رسانه‌های همگانی باید مردم را به مصرف مواد غذایی سودمند مثل مواد لبنی تشویق کنند و دولت نیز وظیفه دارد با تولید سالم و ارائه یارانه در این بخش، مردم را به این سمت هدایت کند.

وی در ادامه از بخش‌های مختلف این شرکت تولید مواد لبنی و نیز نمایشگاه توانمندی‌ها و محصولات پگاه بازدید کرد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مسئله اشتغال و رشد تولید، پیوسته مورد تأکید رئیس دولت یازدهم بوده و هست، گفت: دولت سیاست افزایش تولید و اشتغال‌زایی را در رأس برنامه‌های خود دارد.

در این بازدید اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی و علی رومی مدیرعامل جدید صنایع شیر ایران ریاست جمهوری را همراهی کرده و توضیحات لازم درباره این صنعت را ارائه می‌کردند./

F-930922-01

مطلب مرتبط:

خانه ناامن

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید