Iranian Agriculture News Agency

دام زنده گران شد؛ گوشت قرمز ثابت ماند

نرخ هر کیلوگرم دام زنده از 10 هزار و 200 تومان در آغاز هفته جاری، دیروز به 10 هزار و 800 و صبح امروز به 11 هزار و 500 تومان افزایش یافت.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) پیرامون وضعیت روز بازار دام زنده در ایام بازگشت زائران کربلا به کشورمان گفت: خوشبختانه با توجه به تولید کافی دام زنده و به‌رغم آزاد بودن صادرات دام سبک، افزایش مقطعی تقاضا در هفته جاری، تأثیر محسوسی در نرخ دام زنده نگذاشته است.

علی‌اصغر ملکی اعلام کرد: نرخ هر کیلوگرم دام زنده از 10 هزار و 200 تومان در نخستین روز هفته جاری به 10 هزار و 800 تومان در اواسط این هفته رسید، اما با توجه به مشاهدات نیم ساعت گذشته‌ام از کشتارگاه‌ها، دام زنده امروز تا 11 هزار و 500 تومان نیز معامله شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی پیش بینی کرد: البته این افزایش قیمت نیز مقطعی است و با پایان روند بازگشت زائران کربلا، نرخ‌ها به زودی به قیمت های گذشته بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه به‌رغم افزایش 600 تا یک هزار تومانی هر کیلوگرم دام زنده، قیمت گوشت قرمز در هفته جاری تقریباً ثابت بوده است و تفاوت آن از یک درصد نوسان فراتر نبوده، دلیل آن را رکود نسبی حاکم بر بازار گوشت قرمز به‌ویژه در مناطق جنوبی تهران ارزیابی کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی با اعلام تداوم نظارت این اتحادیه بر عملکرد خرده‌فروشی‌های سطح شهر ادامه داد: اگرچه اجازه هیچ‌گونه گران‌فروشی به فروشندگان گوشت قرمز داده نمی‌شود، اما مصرف‌کنندگان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق شماره تلفن 124 اطلاع دهند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

ملکی، نرخ فروش هر کیلوگرم گوشت قرمز را به‌صورت شقه و بدون دنبه برای مصرف‌کننده 26 هزار و 500 تومان اعلام کرد./

خبرنگار: ابراهیم نژاد رفیعی

N-930926-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید