Iranian Agriculture News Agency

نصب سامانه خرید تضمینی شیرخام، از صبح سه‌شنبه

با راه‌اندازی سامانه خرید تضمینی شیرخام و ثبت اطلاعات دامداران، بهای شیرخام دریافت‌شده دامداران از هفته آینده به حساب آنها واریز می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: به‌دلیل نگرانی‌های که دامداران از امکان عدم دریافت بهای شیرخام خود در طرح خرید تضمینی دارند، میزان خرید تضمینی شیرخام در روزهای اولیه خرید تضمینی تا به امروز بر اساس انتظار نبوده است.

سعید سلطانی سروستانی افزود: مواردی مانند عدم دریافت علوفه از تیر تا آبان‌ماه سال 92، دریافت ناقص یارانه سال گذشته از یارانه 300 میلیارد تومانی دولت و اجحاف در حق بعضی دامداران و به تعویق افتادن یارانه شیرخام تولیدی دامداران در سال جاری نگرانی‌هایی برای دامداران ایجاد کرده است که این امر باعث شده شیرخام مازاد نیاز صنایع به‌طور کامل جذب خرید تضمینی نشود و برخی دامداران ترجیح دهند که هر کیلوگرم شیرخام خود را با 200 تومان کمتر از نرخ مصوب در در اختیار صنایع قرار دهند.

وی با اعلام اینکه سامانه خرید تضمینی شیرخام نیز در حال راه‌اندازی است و از صبح فردا نصب می‌شود، خاطرنشان کرد: با ورود کردن اطلاعات دامداران در سامانه خرید تضمینی شیرخام بر اساس قرارداد های منعقد شده، پول خرید تضمینی شیرخام دامداران از هفته آینده به حساب آنها واریز می‌شود.

سلطانی سروستانی ادامه داد: نحوه واریز پول شیرخام دامداران به‌طور مستقیم از طریق این سامانه است و احتیاج به مراجعه حضوری نیست.

مدارک مورد نیاز برای انعقاد قرار داد و دریافت پول شیر خام

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران تصریح کرد: دامدارانی که شیرخام خود را به مرکز جمع‌آوری شیرخام تحویل داده‌اند اما هنوز قراردادی منعقد نکرده‌اند، برای دریافت پول شیرخام خود لازم است هرچه سریع‌تر با کپی پروانه، کارت ملی و شماره حساب بانکی به اتحادیه مرکزی دامداران ایران مراجعه کنند.

وی یادآور شد: دامدارانی نیز که قصد تحویل شیرخام به‌صورت خرید تضمینی را دارند، می‌توانند با مدارک فوق به اتحادیه مرکزی دامداران مراجعه و اقدام به بستن قرارداد کنند.

سلطانی سروستانی تأکید کرد: با پرداخت بهای شیرخام دامداران، از هفته آینده تمایل برای فروش شیرخام به‌صورت تضمینی افزایش می‌یابد که در این صورت نیز قابلیت افزایش ظرفیت خرید تضمینی شیرخام وجود دارد.

وی اظهار داشت: به دامداران سراسر کشور قول می‌دهم که تا 15 روز آینده شاهد تغییرات مثبتی در نرخ خرید شیرخام توسط صنایع لبنی باشیم.

خرید تضمینی 5500 تن شیرخام در کشور

مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران همچنین گفت: در حال حاضر بر اساس قرارداد با کارخانه‌ها، ظرفیت خرید تضمینی بیش از یک‌هزار تن شیرخام در روز وجود دارد که در صورت افزایش استقبال دامداران، امکان افزایش خرید تضمینی شیرخام تا دوهزار تن در روز نیز وجود دارد.

سلطانی سروستانی در پایان با اشاره به اینکه در مقطع فعلی میزان خرید تضمینی شیرخام کمتر از ظرفیت موجود است، افزود: تا به امروز بیش از پنج‌هزار و 500 تن شیرخام به‌صورت تضمینی از دامداران سراسر کشور خریداری شده است که انتظار می‌رود این میزان از هفته آینده روند صعودی نیز داشته باشد./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-931001-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید