Iranian Agriculture News Agency

صدور مجوز راه‌اندازی 11 شهرک کشاورزی در کشور

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از صدور مجوز راه‌اندازی 11 شهرک کشاورزی در کشورخبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، سید نظام‌الدین سجادی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد شهرک‌های کشاورزی در استان بوشهر گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی در مبحث توسعه روستایی در بند ل ماده 94 قانون برنامه یک تکلیف برای دولت مشخص کرده و دولت را موظف کرده که شهرک‌های کشاورزی را به منظور ایجاد، راهبری و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی راه‌اندازی کند.

وی اضافه کرد: از اسفند سال 91 شاهد تشکیل شهرک‌های کشاورزی وزارت جهاد بودیم که البته عملا از اواسط سال 92 این شهرک‌ها با پیگیری مجدانه جناب حجتی وزیر جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده و امیدواریم شاهد ایجاد شهرک‌ها در مناطق مختلف کشور باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: تاکنون مجوز راه‌اندازی 11 شهرک کشاورزی در کشور صادر شده که برای ایجاد این مجموعه‌ها نهایت توان خود را به کار می‌گیریم.

سجادی تصریح کرد: شرکت شهرک‌ها به عنوان یکی از سازمان‌های توسعه‌ای وزارت جهاد کشاورزی معرفی شده و بدون تردید ایجاد آن موجبات ارائه تسهیلات برای تولیدکنندگان و رونق بخش کشاورزی می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت تاسیس شهرک‌های گلخانه‌ای گفت: شهرک‌های گلخانه‌های مهم‌ترین اولویت است و تلاش می‌کنیم صیفی‌جات را به سمت کشت گلخانه‌ای هدایت کنیم که هم در مصرف آب صرفه‌جویی شود و هم اینکه از نظر عملکردی به بهره‌ور بیشتری برسیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی افزود: در این شهرک‌ها زنجیره کامل تولید را تعریف کرده‌ایم و صنایع تبدیلی و بسته‌بندی نیز متناسب با تولیدات کشاوری راه‌اندازی می‌شود.

سجادی بیان کرد: در مکانی که شهرک کشاورزی احداث می‌شود تمام مراحل از صفر تا صد باید در این شهرک انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید