Iranian Agriculture News Agency

کشاورزان نمونه از دانش، هوش و تمکن مالی بیشتری برخوردارند

در کنار امنیت غذایی، علاوه بر تولید محصول سالم، باید توجیه برای تولید اقتصادی داشته باشیم که این موضوع با همکاری مسئولان و کشاورزان عملی خواهد بود.

معاونت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران نیز به‌عنوان نماینده دلاور حیدرپور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران که همچون استان تهران با هشت کشاورز برتر جزو سه استان برتر شده است؛ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) سرمایه‌گذاری در بخش ترویج و آموزش کشاورزی را جهت تأمین امنیت غذایی و ایجاد درآمد اقتصادی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کشاورزان ما افراد سخت‌کوش و بادانشی هستند که توانسته‌اند با روش صحیح مدیریتی در تولید، عوامل محدودکننده را محدود کنند.

مجید بهادری با امید افزایش و گسترش این دانش در میان کشاورزان اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر به پتانسیل تولید برسیم.

وی ازجمله کارهای صورت‌گرفته در استان مازندران را ایجاد اتاق فکر در جهاد کشاورزی استان اعلام کرد که با تأمین بودجه مناسب توانسته‌اند با ساختارهای مناسب آموزشی، تولید را افزایش دهند و افزود: با تأکید کانون‌های یادگیری در کنار سایر روش‌های آموزشی، باید تمام کشاورزان نمونه کشوری شوند.

معاونت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: در کنار امنیت غذایی، علاوه بر تولید محصول سالم، باید توجیه برای تولید اقتصادی داشته باشیم که این موضوع با همکاری مسئولان و کشاورزان عملی خواهد بود.

بهادری در پایان با اعلام اینکه تولیدکنندگان نمونه کشاورزی از دانش و هوش و تمکن مالی بیشتری برخوردار هستند، خواستار کمک به کشاورزان آتی و قشر پایین جامعه شد و پیشنهاد داد برای آنکه علم به پای تک‌تک بوته‌های برنج و درختان مرکبات برسد، باید بانک تجدیدنظری در پرداخت اعتبارات کند و با ارائه تسهیلات در زمینه سرمایه در گردش، تمامی کشاورزان را درگیر آموزش و تولید کند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط حاضر، کشاورزان از تأمین هزینه‌ها بر نخواهند آمد./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

A-931009-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید