Iranian Agriculture News Agency

چاره‌جویی برای صادرات گوشت طیور و لبنیات به روسیه؛ طی دو ماه آینده

پیش‌بینی می‌شود ظرف دو ماه آینده، با ورود کارشناسان روسی، نسبت به صادرات گوشت طیور و لبنیات چاره‌جویی شود.

مدیرکل دفتر روابط عمومی، بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی سازمان دامپزشکی کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاروزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: این سازمان با بسیاری از کشورها ازجمله برزیل، استرالیا و روسیه مراودات تجاری دارد.

حسن اختیار‌زاده افزود: به‌تازگی صادرات محصولات شیلاتی به بازارهای روسیه آغاز شده و سازمان دامپزشکی کشور در حال رایزنی با کشور روسیه است تا مجوز صادرات گوشت طیور، لبنیات، تخم‌مرغ نطفه‌دار و خوراکی اخذ شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرف دو ماه آینده قرار است هیئتی از کارشناسان دامپزشکی کشور روسیه عازم ایران شوند تا برای مجوزهای صادراتی گوشت طیور و لبنیات چاره‌جویی شود.

اختیارزاده ادامه داد: مازاد تولید تخم‌مرغ در کشور پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران بود که راهی بازارهای روسیه شود که در این راستا نیاز است تا مقررات بهداشتی کشور مقصد و مبداء بررسی شود و سپس اقدام به صادرات شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر گوشت از کشور استرالیا وارد می‌شود و موافقت‌نامه‌هایی نیز در این زمینه درباره شرایط بهداشتی محموله‌های فوق بین دو کشور به امضا رسیده است.

مدیرکل دفتر روابط عمومی، بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: در حال حاضر صادرات تخم‌مرغ به جمهوری آذربایجان انجام می‌شود و این کشور مختار است که این محصول را به تولید داخل برساند و یا آنکه با فرآوری و تبدیل آن به کیک و سایر محصولات، به کشورهای ثالث دیگری چون روسیه صادر کند.

اختیارزاده تأکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی تسهیل‌کننده صادرات است، اما می‌توان با موافقت‌نامه‌هایی نیز که ضوابط بهداشتی در آن رعایت شده است، نسبت به رد و بدل کردن کالاهای صادراتی اقدام کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که به‌زودی با کشور روسیه بتوانیم به توافق‌های نهایی برسیم تا محصولات پروتئینی نیز راهی این کشور است./

خبرنگار: مژگان ستار

L-931014-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید