Iranian Agriculture News Agency

صنایع لبنی خواستار تغییر نظام اقتصادی قیمت‌گذاری‌ها شدند

واحدهای تولیدی تحت پوشش انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران در یک گردهمایی اقتصادی، به همفکری و تبادل نظر درباره راهکارهای خروج صنایع لبنی از شرایط رکود تورمی و رویکردهای تحکیم ساخت درونی با تأکید بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در صنعت لبنیات پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران در این گردهمایی صنفی که از صبح امروز در ساختمان شماره 2 اتاق بازرگانی، صنایع و معاون و کشاورزی تهران در حال برگزاری است؛ با بیان اینکه انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران طی سال‌های اخیر از نداشتن ارتباط نزدیک میان اعضا رنج بسیار برده و نتوانسته همفکری محسوس و ملموسی را میان آنها ایجاد کند، اعلام کرد: انجمن صنایع لبنی ایران جهت تسهیل این موضوع به‌زودی "شبکه اجتماعی" انجمن یادشده را، راه‌اندازی خواهد کرد.

رضا باکری با یادآوری فاصله مصرف سرانه کنونی شیر با 85 کیلوگرم با مصرف سرانه هدف‌گذاری شده در سال 1404 خورشیدی مبنی بر 225 کیلوگرم گفت: برگزاری چنین گردهمایی‌هایی جهت همفکری اعضا در کشف راهکارهای تازه و کارشناسی می‌تواند پرفایده باشد.

رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران

وی با ابراز علاقه‌مندی و تمایل اعضا برای حضور نیلی، مشاور اقتصادی رئیس جمهوری در این گردهمایی که به گفته باکری به‌دلیل مشغله کاری لایحه بودجه 94 امکان حضور او میسر نشده است، افزود: با این وجود توصیه اعضای انجمن صنایع لبنی ایران به وی و وزیر اقتصاد آن است که موانع توسعه تولید از سر راه برداشته شود تا دامپروری و صنایع لبنی به‌عنوان شریکان تجاری تولید فرآورده‌های لبنی مردم بتوانند گام‌های بلندی را در زمینه کمی و کیفی و توسعه اقتصادی بردارند.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران خواست تا مشاور اقتصادی رئیس جمهوری و وزیر اقتصاد، ریشه تمام مشکلات رکود تورمی را در "بازتولید ثروت" ببینند که در واقع آنچه باعث رکود شده، روند کنونی بازتولید ثروت است که به جای بازگشت سرمایه به بنگاه برای سرمایه‌گذاری‌های بعدی و ارتقای چرخه کمی و کیفی تولید، در مسیرهایی غیر از تولید ذوب و مصرف می‌شود.

باکری برای رفع نقص عمده دیگر در نظام اقتصادی کشور لزوم تغییر نظام قیمت‌گذاری کالاهای تولیدی از روش کاست پلاس Cost-Plus که باعث گمراهی مصرف‌کننده و انداختن تمام مشکلات قیمت‌ها به گردن تولیدکنندگان می‌شود، به روش تعیین قیمت در نظام عرضه و تقاضا شد.

وی با بیان اینکه اگر نظام قیمت‌گذاری کالاهای تولیدی به عرضه و تقاضا سپرده شود، غل و زنجیر از دست تمام صنایع ازجمله صنایع لبنی برای توسعه باز می‌شود، اظهار امیدواری کرد تا صنایع لبنی در این امر پیشگام این تغییر روش شوند.

اخبار تکمیلی متعاقباً ارسال خواهد شد.../

گزارش: علیرضا صفاخو

F-931016-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید