Iranian Agriculture News Agency

کنسرو ماهی قزل‌آلا به تولید انبوه رسید

پس از ورود کنسرو ماهی تن، کیلکا و ساردین، تولید تجاری کنسرو قزل‌آلا با عنوان سالمون پرورشی آغاز شد.

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: نخستین کارخانه تولید کنسرو قزل‌آلای کشور در لرستان راه‌اندازی شد و در حال حاضر ظرفیت تولید پنج میلیون قوطی در سال را دارد.

عیسی گلشاهی افزود: با خریداری دانش فنی این فرآورده، تولید تجاری آن از یک ماه گذشته آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش مصرف آبزیان در سبد خانوار، تنوع‌بخشی به فرآورده‌های شیلاتی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا فرآورده‌هایی چون انواع کنسروها، خورشت‌ها، ناگت و فیله‌های ماهی پا به عرصه گذاشت که با استقبال مردم روبه‌رو شد.

مدیرکل توسعه بازار سازمان شیلات ادامه داد: کنسرو ماهی قزل‌آلا که در حال حاضر به تولید تجاری رسیده است، به‌صورت قطعه‌قطعه‌شده بوده و اندازه کنسروها نیز شبیه کنسروهای کنونی بازار است.

گلشاهی تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده است، دوره‌های آموزشی درباره شیوه‌های خرید، کنترل کیفیت و فرآورده‌های آبزیان در فرهنگسراها در حال برگزاری است.

وی با اعلام اینکه فرهنگ مصرف آبزیان در کشور ضعیف است، یادآور شد: 85 نفر آموزش‌یار در سراسر کشور آموزش‌های لازم را به مردم ارائه می‌کنند.

گلشاهی در پایان تأکید کرد: در ستاد سلامت هشت استان کشور نیز کارگروه مصرف آبزیان تشکیل شده تا فرهنگ مصرف در بین مردم جا بیفتد./

خبرنگار: مژگان ستار

L-931023-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید