Iranian Agriculture News Agency

افزایش وسعت جنگل های کشور به 16 میلیون و 500 هزار هکتار

هم اکنون وسعت جنگل های کشور 14 میلیون و 300 هزار هکتار است که با افزایش سطح جنگلها سرانه کشور از هزار و 700 مترمربع به دو هزار و 500 مترمربع می رسد.

افزایش وسعت جنگل های کشور به 16 میلیون و 500 هزار هکتار
افزایش وسعت جنگل های کشور به 16 میلیون و 500 هزار هکتار

وسعت جنگل های کشور به 16 میلیون و 500 هزار هکتار افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری ایانا رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بندرعباس با اشاره به اختصاص دو هزار و 700 میلیارد ریال برای توسعه طرح های آبخیزداری، بیابان زدایی و صیانت از جنگل ها در سال آینده، گفت: این بودجه نسبت به امسال 54 در صد افزایش دارد.

اورنگی در حاشیه همایش مدیران جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: در بودجه سال 91 برای طرح های آبخیزداری و احیاء 50 میلیارد ریال برای 300 هزار هکتار از جنگل های خارج از شمال در نظر گرفته شده است. وی از طرح افزایش سطح جنگل های کشور نیز خبر داد و گفت : در طول برنامه پنجم و ششم توسعه، وسعت جنگل های کشور به 16 میلیون و 500 هزار هکتار می رسد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: هم اکنون وسعت جنگل های کشور 14 میلیون و 300 هزار هکتار است که با افزایش سطح جنگلها سرانه کشور از هزار و 700 مترمربع به دو هزار و 500 مترمربع می رسد.معاون وزیر جهاد کشاورزی دلیل توقف مالچ پاشی برای جلوگیری از افزایش بیابان زدایی را افزایش قیمت مالچ بیان کرد و گفت: هم اکنون نهال کاری و بوته کاری جایگزین مالچ پاشی شده است و از مالچ پاشی به شکل تلفیقی در برخی مناطق استفاده می شود.

وی گفت: هم اکنون درباره وقفی و یا ملی بودن دو میلیون و 200 هزار هکتار زمین و مرتع با سازمان اوقاف و امور خیریه اختلاف وجود دارد. اورنگی افزود: در بررسی ها مشخص شده است بیش از 65 درصد زمین های مورد اختلاف جزء زمین های ملی است و مابقی وقف است. وی گفت : در پنج سال گذشته از 163 هزار هکتار از زمین ها رفع تصرف شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید