Iranian Agriculture News Agency

جشنواره "عسل‌آباد"، میزبان محصولات 30 استان کشور

جشنواره عسل‌آباد که عصر امروز در فرهنگسرای اشراق گشایش می‌یابد، میزبان تولیدکنندگان عسل از 30 استان کشور است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان و معرفی محصول سالم به شهروندان، جشنواره عسل‌آباد در فرهنگسرای اشراق آغاز به کار می‌کند.

عفت رئیسی سرحدی افزود: تاکنون سه جشنواره در تهران و یک جشنواره در استان البرز برگزار شده است که امید می‌رود برپایی این جشنواره در روزهای پایانی سال بتواند اثرات مثبتی در ترویج این محصول پرانرژی شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان 30 استان کشور محصول خود را که مورد تأیید مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی قرار گرفته، در این جشنواره در معرض دید و فروش علاقه‌مندان قرار داده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران کشور ادامه داد: حداقل 10 نمونه عسل در کشور داریم که برخی از اینها همچون عسل کنار، آویشن، چهل‌گیاه، یونجه و شوید در بین مردم مصطلح شده است.

رئیسی سرحدی تصریح کرد: سایر محصولات جنبی زنبورعسل ازجمله گرده گل نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان خواهد بود.

گفتنی است، سومین جشنواره عسل با عنوان عسل‌آباد از ساعت 15:30 امروز 29 بهمن‌ماه در فرهنگسرای اشراق افتتاح شده و تا 9 اسفندماه ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، این جشنواره در قالب پنج محله به نام‌های محله عسل، غذا، سوغات و صنایع دستی، کودک و کارگاه‌های آموزشی میزبان علاقه‌مندان است و علاوه بر آن، گروه‌های آیینی، موسیقی و تئاتر از شهرهای مختلف نیز در حاشیه این جشنواره فعالیت خواهند کرد.

همچنین رادیو عسلی با محوریت اصلاح سبک تغذیه و ترویج تغذیه سالم به معرفی فواید عسل و تأثیرگذاری آن بر جسم و روح برنامه خواهد داشت.

این جشنواره به مدت 10 روز از 10 تا 20 میزبان علاقه‌مندان در فرهنگسرای اشراق خواهد بود./

خبرنگار: مژگان ستار

N-931129-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید