Iranian Agriculture News Agency

شورای فنی زنبورداران تشکیل شد

به دستور ویژه مدیر دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی، پیگیری امور اداری معاونتی مستقل در این اداره برای زنبور عسل که مسائل مرتبط با صنعت زنبورداری کشور را جهت بهبود شرایط فعالان این بخش پیگیری کند، صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، مدیرکل دفتر امور طیور و زنبورعسل در ابتدای گردهمایی مدیران اتحادیه‌های زنبورداری و مسئولان زنبورعسل با اعلام خبر ایجاد معاونت زنبورعسل در دفتر طیور و زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی برای پیگیری امور زنبورداران گفت: وزارت جهاد کشاورزی در بخش زنبورعسل، موضوع مطالبات پرورش‌دهندگان زنبورعسل را با جدیت پیگیری می‌کند.

حبیب امینی اسفیدواجانی خطاب به غلامی معاون فنی این دفتر، خواستار پیگیری امور اداری معاونتی مستقل در این اداره برای زنبور عسل که مسائل مرتبط با صنعت زنبورداری کشور را جهت بهبود شرایط فعالان این بخش پیگیری کند، شد.

وی با بیان اینکه در راستای پاسخ به نیازهای صنعت زنبور‌داری باید سرمایه صندوق توسعه زنبورداری گسترش یابد، خاطرنشان کرد: به تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها توصیه می‌شود که میزان سرمایه‌گذاری خود را در این صندوق افزایش دهند.

شورای فنی زنبورداران تشکیل شد

امینی با بیان اینکه زنبورعسل به‌عنوان یکی از شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: پرورش زنبورعسل را یکی از شاخصه‌های تأثیرگذار در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌دانیم و به همین منظور باید با تمام نهاده‌های مسئول تعامل مناسبی برای معرفی صنعت زنبورداری به‌عنوان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شورای فنی زنبورداران متشکل از زنبورداران خبره کشور، محققان و دانشمندان صنعت تشکیل شده و تلاش می‌کند بازوی تحقیقاتی و اجرایی قوی برای صنعت زنبورداری باشد.

صادارت عسل ایران به روسیه، آذربایجان و آفریقای جنوبی

مدیرکل دفتر امور طیور و زنبورعسل یادآور شد: روز گذشته همچنین هیئتی از آفریقای جنوبی، روسیه و آذربایجان به ایران آمد تا شرایط صادرات عسل تولیدی ایران به این کشور‌ها با در نظر گرفتن برند و شیوه تولید مورد نیاز بررسی شود.

امینی تأکید کرد: دلال‌ها در بخش داروی زنبورعسل، داروی تقلبی را در میان تعاونی و اتحادیه‌ها توزیع می‌کنند که به صنعت لطمه وارد کرده است، به همین منظور از صندوق و اتحادیه می‌خواهیم که نظارت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای فنی زنبورعسل، واردات ملکه ممنوع نشده است، اما در صورت واردات، پایش و میزان ریسک آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ستاد گرده‌افشانی به ریاست رئیس جمهور احیا می‌شود

مدیرکل دفتر امور طیور و زنبورعسل همچنین گفت: بر اساس پیگیری‌ها و توافقات انجام‌شده با مدیرعامل میدان مرغ بهمن، امکان و شرایط ایجاد بارانداز محصولات و فرآورده‌های زنبورعسل فراهم آمده است.

امینی در ادامه افزود: بر اساس گزارش‌های موجود در سال 93، هر کیلوگرم عسل 14 هزار تومان به فروش رسیده که این به معنی اجحاف در حق تولیدکننده و البته با توجه به حضور دلالان اجحاف به مصرف‌کننده‌ها است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که ستاد گرده‌افشانی همچون گذشته با ریاست وزیر جهاد کشاورزی و در استان‌ها با ریاست استانداران تشکیل شود.

گفتنی است، در این نشست مدیران عامل اتحادیه‌های استانی زنبورعسل کشور و مسئولان زنبورعسل وزارت جهاد کشاورزی در استان‌ها با هدف بحث و تبادل نظر درباره عملکرد و برنامه‌های صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور و اتحادیه سراسری زنبورداران ایران‌زمین در محل سالن اجتماعات شهدای نعمتی‌جم حضور داشتند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

L-931218-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید