Iranian Agriculture News Agency

شورای راهبردی استفاده از منابع آب و خاک شور برای شورورزی تشکیل می شود

نخستین جلسه هم اندیشی راهکارهای استفاده از منابع آب و خاک های شور برای شورورزی، با حضور عبدالرضا باقری، قائم مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نخستین جلسه هم اندیشی راهکارهای استفاده از منابع آب وخاکهای شور برای شورورزی یکشنبه17 اسفند 93 در ستاد سازمان با حضور قائم مقام سازمان ، مشاور معاون وزیر درطرح احیای اراضی خوزستان و ایلام و کارشناسانی از دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و موسسه های تحقیقات خاک و آب، فنی و مهندسی، بیوتکنولوژی، جنگل ها و مراتع، موسسه جهاد نصر و مراکز ایستگاه های تحقیقاتی با هماهنگی و پیگیری مرکز ملی تحقیقات شوری برگزارشد.

در این جلسه از سوی نادرابراهیمی مشاور معاون وزیر در طرح احیای اراضی خوزستان و ایلام تجربه های موفق تحقیقاتی و اجرائی در سطح ملی و راهکارهای توسعه شورورزی مطرح و سپس برنامه پیشنهادی مرکز ملی تحقیقات شوری توسط مدیرآن موسسه درجلسه ارائه شد.

درخصوص چالش ها و راهکارهای توسعه شورورزی، پیشنهادهای متخصصان درجلسه مطرح شد و هر یک نظرهای تخصصی خود را ارائه دادند.

برنامه احیاء اراضی دشت های خوزستان و ایلام توسط معاون اجرائی موسسه به تفصیل ارائه شد و مشخصات پایلوت های پیشنهادی برای اجرای شورورزی با تاکید برموقعیت استان های خوزستان و یزد توسط رئیس مرکزملی تحقیقات شوری ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان مقررشد به منظور تکمیل برنامه پیشنهادی مرکز ملی تحقیقات شوری، شورای راهبردی متشکل از مسوولان کارگروه های تخصصی تشکیل داده شود و در آن ضمن جمع آوری و جمع بندی آن، برنامه پیشنهادی اجرائی شود.

در این مرحله مراحل شناسائی، کشت پایلوت و کشت گسترده در نظرگرفته شده و با جمع بندی نظرهای به دست آمده، برنامه اقدان عملی تهیه و از مراجع ذی ربط پیگیری و اقدام لام برای اجرائی شدن آن صورت پذیرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید