Iranian Agriculture News Agency

ایده‌های برتر کسب و کار بخش کشاورزی معرفی شدند

در نخستین همایش و کارگاه آموزشی ایده تا کسب و کار بخش کشاورزی، ایده‌های برتر در بخش کشاورزی شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در نخستین همایش "ایده تا کسب و کار کشاورزی" در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز، با نظر هیئت داوران متشکل از بخش خصوصی و دولتی ایده‌های‌های برتر بخش کشاورزی معرفی و جذب سرمایه‌گذاران شدند یا برای شروع کسب و کار خود تسهیلات ارزان قیمت دریافت کردند.

بر این اساس این ایده، استفاده از ضایعات گندم (سیلو) برای تهیه خوراک طیور و ماهیان توسط مجید دهقانی و پودر دوغ توسط مهدی گاراژیان به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم را کسب کردند و ایده خاک‌ورز مرکب با تیغه‌های غیرهمسطح، ارائه‌شده توسط محمودرضا سالار و ترشی قارچ توسط مجتبی نظری، با دریافت امتیاز مساوی به‌صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.

ایده‌های تولید و فرآوری گیاه فیسالیس، استفاده از پالس الکتریکی برای افزایش ماندگاری مواد غذایی، به‌کارگیری روشی برای کاهش مصرف سموم در تولیدات گیاهی (قابلیت گوگرد)، تولید پکتین از ضایعات، تهیه محلول محرک جوانه‌زنی علف‌های هرز، ایجاد وب کشت (خدمات مشاوره‌‌ای کشاورزی از طریق تلفن همراه هوشمند و با پشتیبانی سایت)، رآکتور مکانیزه تولید ورمی‌کمپوست، نرم افزار همیار کشاورز (برای آموزش و ارائه خدمات مشاوره‌ای و معرفی ماشین‌های کشاورزی مناسب)، "محلی‌جات" به‌عنوان عامل توزیع محصولات محلی، و زنجیره مستقیم تولید و مصرف محصولات سالم و طبیعی نیز به ترتیب رتبه‌های بعدی را در این همایش کسب کردند.

گفتنی است، ایده‌های رتبه نخست تا سوم از مبالغ تشویقی کارآفرینان بخش کشاورزی و کانون کارآفرینان استان فارس و هفت ایده برتر دیگر نیز از تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد چهار درصد کمیته امداد امام خمینی (ره) برخوردار شدند./

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

P-931224-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید