Iranian Agriculture News Agency

فراخوان فائو برای ارسال عکس و داستان از کاشت درختان + فیلم

شعار روز جهانی جنگل‌ها (IDF) در سال 2015 "جنگل، آب و هوا، تغییر" برگزیده شده است، این شعار به عمد و برای نشان دادن تغییرات آب و هوا و جنگل‌ها و ترغیب به حمایت جهانی برای فعالیت و تغییر بیشتر انتخاب شده است.

فراخوان فائو برای ارسال عکس و داستان از کاشت درختان + فیلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به مناسبت 21 مارس (اول فروردین‌ماه) روز جهانی جنگل‌ها ویدیویی را با مضمون سخنان برخی افراد معروف جهان در این باره منتشر کرده است.

آب و هوا سریع‌تر از تلاش‌های ما برای مقابله با آن در حال تغییر است. باراک اوباما

امروز زمان پاسخ به بزرگ‌ترین چالش ابشری است. لئوناردو دی‌کاپریو

شواهد فراوانی وجود دارد که ما در حال تغییر آب و هوا هستیم. راجندرا پاچائوری

تغییرات آب و هوایی یکی از تهدیدات تعریف شده در زمان ما است. خوزه مانوئل دورائو باروسو

تغییرات آب و هوایی یک مسئله تعریف شده در عصر ما است. بان کی مون

به گزارش FAO، بیش از 500 میلیون هکتار از جنگل‌ها در دهه گذشته سوخته است، از این رو مدیریت پایدار جنگل‌ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

جنگل‌ها در جهان نقشی محوری در مبارزه با تغییرات آب و هوا با جذب و ذخیره‌سازی کربن از جو در پوشش گیاهی و خاک خود بازی می‌کنند. حفاظت از جنگل‌ها حفاظت از تنوع زیستی است که برای گیاهان، انسان‌ها و سایر حیوانات برای انطباق با تغییرات آب و هوایی حیاتی است.

هدف از نام‌گذاری 21 مارس (اول فروردین‌ماه) به‌عنوان روز جهانی جنگل از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد بالا بردن آگاهی از اهمیت انواع جنگل‌ها و تمامی درختان خارج از جنگل و نقش غیرقابل انکار جنگل‌ها در پایداری سرزمین است.

گفتنی است، پاسداشت روز جهانی جنگل از 21 مارس 2013 (اول فروردین) در قالب ظرفیت‌سازی ترویجی بین نهادهای دولتی حوزه جنگل و جوامع ملی با تأکید بر مدیریت و حفاظت مشارکتی برای توسعه پایدار جنگل‌ها صورت می‌گیرد.

در همین راستا، نماینده فائو در ایران با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در روز ملی درختکاری در پارک جنگلی سوهانک واقع در شمال شرق تهران به درختکاری پرداختند.

فائو از عموم مردم درخواست کرده است حمایت‌های فعال خود را با کاشت درختان از مراسم روز جهانی جنگل‌ها در جامعه خود نشان دهند و گفته است با ارسال داستان‌ها و عکس‌های خود از کاشت درختان به سایت IDF@fao.org به ما اجازه دهید از فعالیت‌های شما خبردار شویم./

ترجمه: افسانه زعیم‌زاده


تیزر تبلیغاتی فائو برای گرامیداشت روز جهانی جنگل ها در سال 2015 (حجم 5 مگابایت)
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید