Iranian Agriculture News Agency

افزایش 8 هزار میلیارد ریالی سرمایه صندوق های حمایت از کشاورزی

سرمایه صندوق های حمایت از کشاورزی به 8 هزار میلیارد ریال رسید مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه سرمایه گذاری کشور گفت:سرمایه کنونی صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در زمان حاضر به بیش از هشت هزار میلیارد ریال رسیده است.  

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران ، سیدعبدالکریم رضوی اردکانی در نشست مجمع عمومی هیات موسس و انتخابات هیات مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان آبادان، گفت:دو موضوع تامین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت در بخش کشاورزی از مباحثی است که کشاورزان و فعالان این عرصه نظیر باغداران، صیادان و پرورش دهندگان طیور با آن مواجه بوده اند.

وی شیوه دسترسی به سرمایه در گردش و مشکلات موجود برای رسیدن به این اعتبارات را از دیگر مشکلات فعالان بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت:این صندوق برای رفع این مشکلات تلاش می کند.

رضوی اردکانی با بیان دستاوردهای ایجاد صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در استان ها و شهرستان های مختلف، افزود:این صندوق ها با شیوه مدیریتی غیردولتی خود، به بازوی حمایتی بخش کشاورزی تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه سرمایه گذاری کشور در بخش کشاورزی افزود:امیدواریم با راه اندازی نود و یکمین صندوق توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در شهرستان آبادان، بخشی از مشکلات کشاورزان و باغداران رفع شود.

رضوی اردکانی گفت:اگرچه سرمایه نخستین صندوق ها در آغاز فعالیت ناچیز می باشد، ولی این سرمایه در صورت عملکرد درست اعضاء، افزایش قابل توجه می یابد.

وی با توصیه به اعضای هیات مدیره صندوق ها مبنی بر امانتداری در سرمایه کشاورزان، افزود:اعضاء باید با عملکرد مثبت، اندیشه خلاق، شادابی و افزایش امید و ارتباط خوب با سهامداران شهرستانی، صندوق استان و کشور در راستای توسعه پایدار در بخش کشاورزی قدم بردارند.

رضوی اردکانی اظهار کرد:موجودی صندوق های حمایت از بخش کشاورزی کشور بیش از هشت هزار میلیارد ریال است که بخش اعظم آن متعلق به استان خوزستان می باشد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق توسعه سرمایه گذاری کشور در بخش کشاورزی تصریح کرد:صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان خوزستان نیز در بدو شروع به کار تنها 20 میلیارد ریال سرمایه اولیه داشت که این سرمایه هم اکنون به 500 میلیارد ریال رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید