Iranian Agriculture News Agency

کشت و صنعت مغان، مرکز بین المللی آموزش باغبانی می شود

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با حمایت از باغداران و اجرای طرح های توسعه ای در سال های اخیر ، سطح باغ ها در کشور به دو میلیون و 300 هزار هکتار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران ، محمدعلی طهماسبی در بازدید از باغ های مکانیزه میوه کشت و صنعت مغان افزود: سالانه 16 میلیون تن محصولات باغی در کشور تولید می شود که با بهره گیری از روش های نوین و حمایت از تولید کنندگان و صادرکنندگان می توان میزان تولید را از نظر کمی و کیفی افزایش داد.

او ارتقای ضریب امنیت غذایی را از طریق افزایش ضریب خوداتکایی و ایمنی و سلامتی جامعه با تولید محصولات گواهی شده را از رویکردهای معاونت باغبانی جهاد کشاورزی در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: ما در سه دفتر امور میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری و همچنین امور گلخانه ها،گیاهان داروئی و قارچ سعی می کنیم تا در خدمت هموطنان باشیم و با سفر به اکثر استان ها سعی در تقویت و توسعه باغات داریم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به قابلیت ها و ظرفیت های منحصر به فرد شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، بر ضرورت تبدیل این بنگاه عظیم اقتصادی به مجموعه بزرگ آموزش بین المللی رشته کشاورزی به ویژه باغات تاکید کرد.

مجتمع باغات میوه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، به عنوان یکی از باغات مدرن و مکانیزه در خاورمیانه، در سطح دو هزار و 600 هکتار طراحی و اجرا شده است که هم اکنون 75 درصد این سطح در مرحله تولید اقتصادی قرار دارد و 25درصد بقیه به صورت تازه کاشت، یک، دو و سه ساله می باشد که در سال های اخیر اقدام به کشت آنها شده است .

شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع کشاورزی 2 هزار و 600 هکتار باغ های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت های منحصر به فرد کشور است.

خبر: جاوید صحرایی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید