Iranian Agriculture News Agency

افتتاح شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان البرز

استان البرز چهارمین استان در سطح کشور است که شرکت شهرک‌های کشاورزی در آن افتتاح می‌شود.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان البرز امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این مطلب گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی در راستای ساماندهی و ایجاد زیرساخت‌های تولید بخش کشاورزی اعم از گلخانه‌ای، دامی و شیلاتی افتتاح شده است.

رسول سلگی مزایای ایجاد این تشکیلات را کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای کمی و کیفی تولید، ایجاد اشتغال، بهره‌وری منابع پایه آب، خاک و انرژی اعلام کرد و افزود: هدایت و نظارت نحوه امور مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی و همچنین مکان‌یابی و استعدادیابی اراضی در عرصه‌های مناسب ایجاد این شهرک بر عهده ما است.

وی حمایت و پشتیبانی از بازار و بازاریابی محصولات مجتمع‌ها و شهرک‌ها، تکمیل زنجیره‌های تولید در این مجتمع‌ها، ارائه خدمات فنی، مالی، آموزشی و بازرگانی برای گسترش تأسیسات زیربنایی مجتمع‌ها و شهرک‌ها را از محاسن افتتاح شرکت شهرک‌های کشاورزی برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این، در این شرکت حمایت و نظارت بر جذب کارآفرین، شناسایی اراضی جهت تملک قانونی برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی و فراهم آوردن زیرساخت‌های مورد نیاز نیز صورت می‌گیرد.

سلگی ادامه داد: با تأسیس این شرکت و با فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، شاهد افزایش شهرک‌های متعدد در استان خواهیم بود و با تأمین تسهیلات زیربنایی و تأمین آب، برق و گاز شهرک‌ها، واحدهای تولیدی جهت فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری واگذار خواهند شد.

وی از گسترش فعالیت و تکمیل زنجیره تولید در بخش فرآوری محصولات و تولید نهاده‌ها در آینده خبر داد و تصریح کرد: در صورت استفاده سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از دانش روز این شهرک‌ها بازدهی بسیار مناسبی خواهند داشت.

گفتنی است، علاقه‌مندان و دانش‌آموختگان کشاورزی به سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در این شهرک‌ها می‌توانند به شرکت شهرک‌های کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز واقع در میدان سپاه مراجعه کنند./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

A-940130-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید