Iranian Agriculture News Agency

سلامت مرغ بسته‌بندی به نفع مصرف‌کنندگان است

با شروع دوباره خریدهای مصرفی مردم پیش‌بینی می‌شود، قیمت مرغ که ترمز بریده بود و هر روز کاهش می‌یافت، از قیمت منطقی برخوردار شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: قیمت مرغ که چندی است همچنان رو به کاهش است، پیش‌بینی می‌شود که تا روزهای آینده از ثبات نسبی برخوردار شود.

محمد یوسفی افزود: افزایش قدرت خرید مردم باعث می‌شود که بازار این محصول پروتئینی پررونق شده و بنابراین از کاهش بیشتر قیمت آن جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مرغ زنده درب کشتارگاه سه‌هزار و 800 تا سه‌هزار و 900 تومان است، در حالی که قیمت این محصول در میدان بهمن تهران پنج‌هزار تا پنج‌هزا رو 200 تومان و در خرده‌فروشی‌های میدان میوه و تره‌بار پنج‌هزار و 500 تومان در نوسان است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: با برگشت بازار به رونق سابق، وضعیت مرغ بهبود پیدا می‌کند و در کنار آن نیز اقدام انجام‌شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام برای خریداری مرغ‌های مازاد از ضرر و زیان مرغداران بکاهد.

یوسفی درباره سلامت مرغ و عرضه آن در بسته‌بندی‌های مناسب تصریح کرد: چند سالی است که مرغ به‌صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود و سازمان دامپزشکی نیز برای اجرای این طرح، تمامی تلاش خود را به کار بسته است.

وی یادآور شد: از آنجا که امحاء و احشاء، چربی و سایر قسمت‌های زائد با روش بسته‌بندی جداسازی می‌شود، بنابراین این امر به نفع مصرف‌کنندگان خواهد بود که بهای واقعی گوشت لخم را پرداخت می‌کنند.

یوسفی همزمان با هفته سلامت، از اقدامات مؤثر سازمان دامپزشکی درباره محصولات پروتئینی خبر داد و تأکید کرد: با اقدامات صورت گرفته سلامت محصول حفظ شده و می‌توان اطمینان داشت که مردم مرغ سالم مصرف کنند./

خبرنگار: مژگان ستار

L-940202-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید