Iranian Agriculture News Agency

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی استان تهران:

مراحل حمل و نقل و بارگیری مرغ بسته‌بندی استاندارد می‌شود

مراحل حمل و نقل و بارگیری مرغ بسته‌بندی استاندارد می‌شود
مراحل حمل و نقل و بارگیری مرغ بسته‌بندی استاندارد می‌شود

با طراحی سبدهای جدید برای حمل و نقل مرغ بسته‌بندی از کشتارگاه تا مراکز عرضه، مراحل مختلف کار به شرایط استاندارد نزدیک می‌شود.

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: هرچند که طرح بسته‌بندی مرغ در کشور به‌صورت موفق پیش رفت، اما لازم است نظارت‌هایی انجام شود تا دست متخلفان کوتاه شود.

دکتر داریوش جهان‌پیما افزود: نظارت‌های مختلفی بر کار کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه مرغ در کشور و استان تهران انجام می‌شود تا تخلفی صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: با عوامل متخلف در مرحله اول برخورد لفظی و سپس در مراحل بعدی نسبت به پلمپ واحد اقدام می‌شود.

جهان‌پیما از اصلاح ناوگان حمل و نقل، بارگیری و مراکز عرضه خبر داد و تصریح کرد: از زمانی که مرغ کشتار می‌شود، تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد، باید در یخچال نگهداری شود. اما شاهد هستیم که به‌دلیل چینش نامناسب و فشارهایی که بر محصول وارد می‌شود، در داخل بسته‌ها خونابه وجود دارد.

سبدهای جدید حمل و نقل مرغ بسته‌بندی در راه است

این مقام مسئول ادامه داد: برای آنکه بسته‌هایی استاندارد داشته باشیم، سبدهای جدیدی طراحی شده است که به‌زودی در بین کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: سبدهای جدید به‌گونه‌ای طراحی شده که ارتفاعی کوتاه‌تر از قبل داشته و پنجره‌های آن به نحوی است که هوادهی بهتری صورت گیرد.

جهان‌پیما تأکید کرد: در سبدهای جدید تعداد هشت مرغ تعبیه شده است تا از فشار مضاعف و جمع شدن خونابه جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: سبدهای جدید تا دو هفته آینده در اختیار کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه قرار خواهد گرفت.

تجدیدنظر باید در مرحله حمل و نقل و عرضه مرغ بسته‌بندی انجام شود

معاون فنی اداره‌کل دامپزشکی استان تهران همچنین گفت: تا مرحله سکو در کشتارگاه‌ها، تمامی قسمت‌های اجرای کار بسته‌بندی به‌صورت استاندارد انجام می‌شود. اما باید در مرحله عرضه و حمل و نقل تجدیدنظرهایی انجام شود.

جهان‌پیما در ادامه افزود: در مراکز عرضه نیز باید حداکثر دو ردیف مرغ بسته‌بندی بر روی هم چیده شود تا از ایجاد خونابه‌ای که بر اثر خارج شدن آب میان‌بافتی ایجاد می‌شود، جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر مرغ‌ها پس از کشتار در شرایط نامناسبی قرار گیرند، خونابه‌های موجود می‌توانند ایجاد فساد کنند.

جهان‌پیما در پایان تصریح کرد: بر کار کشتارگاه‌ها، ماشین‌های حمل و نقل و مراکز عرضه مرغ بسته‌بندی در تهران و سایر استان‌ها نظارت جدی وجود دارد و اجازه نخواهیم داد تخلفی در این زمینه صورت گیرد./

L-901028-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید