Iranian Agriculture News Agency

خریداری بیش از یک میلیون قطعه مرغ پیر توسط اتحادیه میهن

در راستای اقتصادی کردن تولید تخم‌مرغ در کشور، بیش از یک میلیون قطعه مرغ پایان دوره توسط اتحادیه خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در راستای اصلاح وضعیت تخم‌مرغ و مرغ پایان دوره اقداماتی توسط اتحادیه برای خرید و ذخیره‌سازی مرغ‌های فوق انجام شد.

رضا ترکاشوند افزود: تاکنون بیش از یک میلیون قطعه مرغ خریداری، کشتار و ذخیره‌سازی شده است، اما از آنجا که اتحادیه امکانات زیادی ندارد، امیدواریم که هرچه سریع‌تر از محل صندوق حمایت از دام و طیور کشور تسهیلاتی اختصاص یابد.

وی خاطرنشان کرد: قرار بود 10 میلیارد تومان از سوی ستاد تنظیم بازار برای حذف مرغ‌های پیر و چربی‌دار اختصاص یابد و در اختیار اتحادیه قرار گیرد که از این مقدار تنها دو میلیارد تومان به‌صورت تسهیلات از محل صندوق اختصاص یافته و مابقی آن باقی مانده است.

ترکاشوند ادامه داد: بروکراسی‌های اداری بزرگ‌ترین مانعی است که باعث شده اعتبارات فوق اختصاص نیابد.

وی تصریح کرد: بخشی از مرغ‌های پایان دوره به‌صورت فروش ارزان به‌دست مردم خواهد رسید و بخش دیگر نیز قرار است برای آن چاره‌جویی شود.

قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ 3200 تومان

مدیرعامل اتحادیه سراسری تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار درباره قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر یادآور شد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ سه‌هزار و 200 تومان است و هنوز با قیمت واقعی فاصله دارد، بنابراین امیدواریم برای تخم‌مرغ نیز فکری اساسی شود که البته بخشی از آن با خرید و کشتار مرغ‌های پایان دوره حل می‌شود.

ترکاشوند درباره استفاده از هورمون در مرغ که چندی است در مجامع مختلف ازجمله در شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌شود و تأکید شده است که مرغداران قرار دادن این محصول برای مدتی در آب سرد و سپس خارج کردن آب آن که آبی کدر است را راهی برای خروج هورمون گفته‌اند، تکذیب کرد و اظهار داشت: با توجه به تجاربی که در مرغداری داشته‌ام، استفاده از هورمون در مرغداری‌ها مورد تأیید نیست، زیرا جیره طیور فرمول خاصی دارد که هورمون در آن جایگاهی ندارد.

وی تأکید کرد: مواد معدنی بخشی از جیره طیور را در بر دارد و اصلاً جایی برای هورمون باقی نمی‌گذارد و چنین تفکرهایی ناآگاهانه بوده و مردم نیز نباید آنها را باور داشته باشند.

ترکاشوند در پایان گفت: استفاده از هورمون در تولید مرغ دلایل علمی و مستندی ندارد./

خبرنگار: مژگان ستار

L-940303-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید