Iranian Agriculture News Agency

رونمایی از نخستین پنبه تراریخته ایران

نخستین پنبه تراریخته ایران امروز با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در نخستین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، دکتر مصطفی قانعی رییس نخستین همایش بیوتکنولوژی ایران در جمع خبرنگاران گفت: این فناوری توسط یکی از پژوهشگاه های فعال بیوتکنولوژی کشاورزی در استان البرز به دست آمده است.

وی بیان کرد: این فناوری حاصل فعالیت حدود پنج ساله محققان کشور است که متناسب با مشکلات کشور برنامه ریزی شده است.

قانعی افزود: نخستین پنیه تراریخته به تناسب نیاز کشاورزان خراسان جنوبی که دارای مشکلاتی در زمینه افت کیفیت پنبه و کمبود آب در منطقه بودند، انجام شده است.

وی در زمینه استفاده این پنبه در مزارع کشور گفت: هر فناوری برای ورود به مزرعه نیازمند تایید کمیسیون ایمنی زیستی مجلس شورای اسلامی است.

قانعی ادامه داد: این کمیسیون متشکل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست است که با تایید آزمایشگاه وزارت بهداشت این فناوری به مزارع ورود خواهد کرد.

قانعی یاد آور شد: با ورود این فناوری به مزارع میزان برداشت محصول پنج تا هفت برابر افزایش می یابد.

نخستین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران از امروز سوم خرداد ماه تا پنجم در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

در این همایش 20سخنران خارجی از کشورهای ژاپن، فیلیپین، هند، پاکستان، کویت، مغولستان و رئیس اتحادیه بیوتکنولوژِی کشاورزی اروپا نیز حضور داشته و سخنرانی خواهند کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید