Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی و آموزشی میان ایران و مجارستان

تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی میان مرکزملی فناوری و تحقیقات کشاورزی مجارستان و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ایران به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در جلسه مشترک هیئت عالی‌رتبه مجارستانی با اسکندر زند، معاون وزیر و رئیس سازمان تات و مسئولان و مدیران سازمان در ستاد سازمان موارد مورد علاقه دو کشور در امور تحقیقات کشاورزی مطرح شد.

در این جلسه که پروفسور ینئش رئیس مرکز ملی فناوری و تحقیقات کشاورزی و دکترگال رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات و آبزیان مجارستان حضور داشتند بر همکاری‌های مشترک بین دو کشور تأکید شد.

لازم به ذکر است، به دنبال بازدید سه روزه ینئش و گال از ایران و بازدید از چند مؤسسه پژوهشی تابعه وزارت جهاد کشاورزی، با توانمندی‌های تحقیقاتی ایران آشنا شده و چندین سایت کشت محصولات زراعی را مورد بازدید قرار دادند.

در این جلسه رئیس مؤسسه تحققات علوم شیلاتی کشور از ایران و رئیس مؤسسه تحقیقات شیلات و آبزی‌پروی از جانب کشور مجارستان این تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی، آموزشی و ترویجی را امضاء کردند.

از مهم‌ترین مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به تبادل کارشناس، برگزاری دوره‌های آموزشی و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک بین دو کشور اشاره کرد.

همچنین در این تفاهم‌نامه، همکاری‌های زیربخش شیلات و آبزی‌پروری ازجمله اصلاح نژاد ماهی کپور و واردات لاین کپور مجاری به پژوهشکده‌های آبزی‌پروری کشور، تدوین و اجرای برنامه اصلاح نژاد از اولویت‌های سال جاری را تشکیل می‌دهد./

A-940316-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید