Iranian Agriculture News Agency

بازتاب فعالیت­ پژوهشکده علوم و صنایع غذایی مشهد در رسانه­ های خارجی

انتشار دستاوردهای علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی مشهد در مجله 'هیدروکلوییدهای غذایی' توجه رسانه های خارجی را به خود جلب کرد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، نشریه تخصصی مهندسی چاپ انگلستان در شماره اخیر خود ضمن معرفی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی به عنوان مرکز اصلی دستیابی به یافته هایی در زمینه 'الکتروریسی اجزای زیست فعال و غذا داروها' به تشریح ابعاد مختلف این موضوع پرداخت.

رییس گروه همکاری های علمی بین المللی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی مشهد در این خصوص گفت: الکتروریسی به عنوان روشی نوین در ریزپوشانی ترکیبات زیست فعال در صنایع غذایی مطرح است.

بهروز قرآنی افزود: در این روش بر خلاف تکنیک های متداول به جای بکارگیری عوامل مخربی مانند حرارت و یا حلال آلی که فعالیت ماده ریزپوشانی شده را کاهش می دهد، از میدان الکتریکی جهت تولید الیاف با قطر کمتر از یک میکرون به عنوان دیواره استفاده می شود.

وی گفت: در نتیجه بقای ماده هسته و یا زنده مانی باکتری های ریزپوشانی شده افزایش چشمگیری می یابد.

عضو هیات علمی پژوهشکده علوم و صنایع غذایی افزود: این دستاوردها حاصل تعامل گسترده این پژوهشکده با مراکز علمی جهان است که به دنبال انعقاد قرارداد با دانشگاه کینگ مونگات تایلند، مؤسسه تحقیقاتی نیزو در هلند و مرکز تحقیقات گیاهی و غذایی نیوزلند با هدف اجرای سلسه طرح های پژوهشی مشترک با موضوع ریزپوشانی و رسانش هدفمند ترکیبات زیست فعال و باکتری های پروبیوتیک به دست آمده است.

پژوهشکده علوم و صنایع غذایی در مشهد به عنوان یکی از مراکز پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور به ویژه در منطقه شمال شرق کشور از سال 1385 خورشیدی با توجه به سوابق گذشته و مزیت های منطقه ای به عنوان پژوهشکده مستقل ملی و دارای مصوبه قطعی از شورای گسترش آموزش عالی فصل نوینی از فعالیت های خود را آغازکرد.

چشم انداز این پژوهشکده شناخته شدن به عنوان معتبرترین مرکز پژوهش های کاربردی کشور در حوزه علوم و فناوری غذایی و برخوردار از تعاملات مؤثر فراملی با تأکید بر هویت اسلامی ایرانی تعریف شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید