Iranian Agriculture News Agency

نجات تولید در گرو واگذاری مطلق مدیریت واردات به جهاد کشاورزی است

در حالی که مدیریت واردات محصولات کشاورزی در روی میز به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده، اما ارسال نامه به معاون اول رئیس‌جمهور برای افزایش قیمت مرغ و صادرات آن نشان‌دهنده مقاومت‌هایی در وزارتخانه متولی بازرگانی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایانا با اعلام این مطلب گفت: نامه‌نگاری دکتر خلیلیان با معاون اول رئیس‌جمهور پیرامون افزایش قیمت مرغ و تسهیل صادرات این محصول به بازارهای بین‌المللی نشان می‌دهد وزارت صنعت، معدن و تجارت حرف‌شنوی لازم را از متولی تولید ندارد.

محمدرضا حاجی‌اصغری افزود: هرچند به روی کاغذ وزارت جهاد کشاورزی مدیریت واردات را در اختیار گرفته است، اما جدا از آنچه روی میز قرار دارد، در عمل و اجرا وزارت صنعت، معدن و تجارت تلاش می‌کند همچنان سکان‌دار واردات محصولات کشاورزی باشد.

وی خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد مقاومت‌های مدیران میانی و همچنین کارشکنی‌های صورت‌گرفته برای اجرای درست آئین‌نامه‌های صادرشده از وزارت جهاد کشاورزی دلیلی جز مقاومت این وزارتخانه ندارد.

حاجی‌اصغری ادامه داد: آنچه در عمل در مدیریت محصولات کشاورزی مشاهده می‌شود، در اولویت قرار دادن واردات در مقابل منافع تولیدکنندگان است که این نگرش اصلاح نمی‌شود، مگر با واگذاری مطلق مدیریت واردات به وزارت جهاد کشاورزی./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید