Iranian Agriculture News Agency

وابستگی ریشه‌کنی گرسنگی در دنیا به آگاهی کودکان و نوجوانان امروز

روزی خواهد رسید که با آگاه‌سازی و درگیر شدن کودکان و نوجوانان سرتاسر جهان برای مبارزه علیه گرسنگی، جهانی عاری از گرسنگی و سوءتغذیه خواهیم داشت.

وابستگی ریشه‌کنی گرسنگی در دنیا به آگاهی کودکان و نوجوانان امروز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، روبرتو باجو ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا که از سال 2002 به‌عنوان سفیر حسن‌نیت سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) انتخاب شده و همچنان این سمت خود را در فائو دارد. در این میان وظیفه تبلیغات را به عهده دارد و بابت این خدمت هم هیچ پولی نمی‌گیرد.

امسال مسابقه پوستری روز جهانی غذا با شعار "حفاظت اجتماعی و کشاورزی: کشستن چرخه فقر در مناطق روستایی" برگزار می‌شود که سورپرایز فائو در مسابقه امسال، حضور این ستاره محبوب تیم ملی فوتبال ایتالیا است.

روبرتو باجو، سفیر حسن‌نیت فائو نیز از کودکان و نوجوانان سرتاسر جهان طی نامه‌ای برای شرکت در این مسابقه دعوت به‌عمل آورده است که متن آن به شرح ذیل است:

دوستان عزیز!

من امروز خیلی خوشحالم که با شما صحبت می‌کنم، هم خوشحالم و هم به این موضوع افتخار می‌کنم. می‌دانید چرا؟ چون می‌خواهم از شما دعوت کنم درهای خلاقیت را به روی خود باز کنید و به راه‌حل‌هایی که می‌توانند جهان ما را به مکانی بهتر برای زندگی کردن تبدیل کنند، فکر کنید.

امسال، مانند هر سال، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و تیم زنان سازمان ملل متحد در رم، مسابقه پوستر روز جهانی غذا را اجرا خواهند کرد. دانش‌آموزان از سراسر جهان جهت ساختن یک پوستر برای نشان دادن شعار روز جهانی غذا دعوت شده‌اند. من به گرمی از شما برای شرکت در این مسابقه دعوت می‌کنم.

شعار روز جهانی غذا در سال 2015 درباره حمایت اجتماعی است، ترکیبی از راه‌حل‌هایی که زنان و مردان، جوامع، سازمان‌ها و مؤسسه‌ها برای جلب حمایت و کمک به یکدیگر در راستای جلوگیری از پیشروی گرسنگی و فقر به‌ویژه در مناطق روستایی گرد هم می‌آیند.

در جهان معاصر و پیشرفته ما، هنوز میلیون‌ها نفر از مردم، به‌ویژه کودکان و جوانان در سن شما، به‌دلیل نبود غذای کافی برای خوردن یا حتی با وجود غذای کافی به‌دلیل عدم دریافت مواد مغذی که برای سلامتی نیاز است، در بسیاری از کشورها می‌میرند.

شاید باور این موضوع برای شما سخت باشد که در قرن بیست‌ویکم هنوز افرادی هستند که به‌دلیل گرسنگی و سوءتغذیه می‌میرند، اما این واقعیتی است که برای بسیاری از مردم فقیر و محروم رخ می‌دهد. گرسنگی و فقر هنوز بخشی از این جهان است. خانواده‌های فقیر قادر به تأمین خود و فرزندانشان نیستند. آنها قادر به پرداخت هزینه‌های تأمین غذا نیستند و تمرکز و یادگیری برای کودکان گرسنه سخت خواهد بود. افرادی که غذای کافی برای خوردن ندارند یا افرادی که خوب غذا نمی‌خورند. سالم نیستند و انرژی کافی برای کار را ندارند، بدون کار نیز آنها قادر به کسب درآمد نیستند و روزبه‌روز فقیرتر می‌شوند. فقر و گرسنگی به‌شدت در یک چرخه باطل هستند که ما می‌توانیم و نیاز داریم متوقفشان کنیم.

من از شما دعوت می‌کنم به این موضوع فکر کنید. من از شما می‌خواهم کمی به شرایطی که مردم فقیر با آن روبه‌رو هستند فکر کنید و به ما بگویید برای انجام بهتر امور چه فکری دارید؟

من از شما می‌خواهم از خود خلاقیت نشان دهید و افکار خود را برای رهایی بخشیدن آنها از چنگال فقر و گرسنگی و تغییر زندگی‌شان با ما درمیان بگذارید.

این موضوع را در ذهن خود متصور شوید و با ایده‌های خود یک پوستر خلق کرده و آن را به سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ارسال کنید. برندگان امسال جایزه ویژه‌ای برای به رسمیت شناخته شدن استعدادشان، خلاقیتشان و ایده‌های الهام‌بخششان دریافت خواهند کرد.

من باور دارم که اگر کودکان و نوجوانان در سراسر جهان درباره مبارزه علیه گرسنگی آگاه، مطلع و درگیر شوند، ما یک روز به هدف خود که جهانی عاری از گرسنگی و سوءتغذیه است، خواهیم رسید.

بنابراین از شما خواهش می‌کنم به اطراف خود نگاه کنید و از پیرامون خود الهام بگیرید. آینده ما به شما بستگی دارد.

با احترام

روبرتو باجو

گفتنی است، روز جهانی غذا در 16 اکتبر (24 مهر) به افتخار تأسیس سازمان فائو در سال 1945 نام‌گذاری شده و در سرتاسر جهان گرامی داشته می‌شود.

این مسابقه در سه گروه سنتی پنج تا هشت، 9 تا 12 و 13 تا 17 سال برگزار خواهد شد.

فائو آخرین فرصت برای ارسال پوسترها را 30 سپتامبر 2015 (هشتم مهرماه 1394) اعلام کرده است و جشن اهدای جوایز در اکتبر 2015 برگزار می‌شود.

همزمان با هفتادمین سالگرد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) تمام برندگان مسابقه پوستری روز جهانی غذا، مدال یادبودی از فائو دریافت خواهند کرد./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

F-940403-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید