Iranian Agriculture News Agency

عامل حمله گرگ ها به کودکان روستایی در همدان اعلام شد

سرپرست محیط زیست همدان بر مراقبت از کودکان در برابر حمله گرگ در روستاهای رزن تاکید کرد و گفت: نبود طعمه برای شکار عامل حمله گرگ به کودکان رزنی شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) به نقل از وابط عمومی اداره کل محیط زیست استان همدان، سیدعادل عربی درباره حمله گرگ به دو کودک در روستاهای شهرستان رزن اظهار داشت: هفته گذشته گرگ به دو کودک 4 و 5 ساله در بخش سردرود رزن حمله کرده و آنها را زخمی کرد که در حال حاضر حال عمومی آنها مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه بخش سردرود به عنوان بحرانی‌‏ترین نقطه در زمینه وجود گونه گرگ در کشور مطرح شده است، افزود: روستاهای این بخش در شمال غرب شهرستان رزن بوده و با استان زنجان هم‏‌مرز هستند.

عربی با بیان اینکه پیش‎بینی حمله گرگ را در این منطقه داشتیم، تصریح کرد: اقداماتی در زمینه پیش‏گیری از حمله گرگ در این منطقه انجام شده و آموزش‌ها و هشدارهای لازم به مردم و مسئولان بخش داده شده است.

وی با اشاره به اینکه توصیه‎های لازم در مورد مواجه مردم با گرگ ارائه شده است، تاکید کرد: گرگ یک حیوان وحشی بوده و دست‌آموز نیست، کسی نیز نمی‎تواند حرکات این گونه وحشی را پیش‌بینی کند.

سرپرست محیط زیست استان همدان بیان کرد: گرگ را هیچ کاری نمی‌توان کرد و نیاز است تا مردم در زمینه مواجهه با این گونه خود را آماده کرده و روش زندگی خود را در این زمینه تغییر دهند.

وی با اعلام اینکه ورود انسان به حریم زندگی حیوانات از جمله گونه گرگ سبب شده تا تعادل محیط زیست به هم بخورد، اظهار داشت: انسان وارد حریم زندگی گونه گرگ شده و همین امر سبب شده تا مشکلات فعلی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه از مردم منطقه خواسته شده تا مراقب فرزندان خود باشند، تصریح کرد: روستاییان از حضور و بیرون بودن کودکان خود در زمان‎های طلوع آفتاب، ظهر و غروب آفتاب در بیرون از منزل خودداری کنند چراکه در این زمان‌ها خطر حمله گرگ آنها را تهدید می‏کند.

عربی با اعلام اینکه حمله گرگ به دو کودک رزنی در حاشیه روستا و هنگام غروب آفتاب رخ داده است، بیان کرد: در حال حاضر نیروهای محیط زیست استان همدان در این منطقه مستقر شده و در صورتی که نیاز باشد گرگ‌های موجود در منطقه را برای حفظ جان انسان‎ها تلف می‎کنیم.

وی از روستاییان خواست تا در صورت حمله گرگ به داخل روستا تلاش کرده و آن را دفع کنند و در صورت وجود اسلحه آن را تلف کنند، چراکه باید جان انسان‌ها را نیز حفظ کرد.

سرپرست محیط زیست استان همدان با اعلام اینکه چرخه غذایی گرگ به هم خورده و طمعه‌ای برای شکار به دست نمی‎آورد، گفت: در دوره زمانی تیر و مرداد ماه با چنین بحرانی مواجه هستیم که باید با آموزش مردم این مقطع زمانی را پست سر بگذاریم

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید