Iranian Agriculture News Agency

55درصد نوزادان کشور از شیر مادر تغذیه می کنند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمارها نشان می دهد طی سال های اخیر در کشور تغذیه نوزادان با شیر مادر از 51 به 55 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی اکبر سیاری روز یکشنبه در همایش بزرگداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر در دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: افزایش آگاهی مردم و اطلاع رسانی مداوم برای ترویج تغذیه با شیر مادر نقش اساسی دارد و همه رسانه ها و دستگاه ها باید برای افزایش تغذیه انحصاری نوزادان با شیر مادر طی شش ماه و ادامه آن تا بالای دو سالگی همکاری کنند.

وی گفت: کودکانی که از شیر مادر تغذیه می کنند، کمتر به بیماری های تنفسی، گوش درد، اسهال و دیابت مبتلا می شوند و در بزرگسالی نیز میزان بروز بیماری های قلبی ـ عروقی، سکته های قلبی و مغزی و سرطان در بین آنها به شدت کاهش دارد.

سیاری ادامه داد: کودکانی که با شیر مادر تغذیه کردند از بهره هوشی بالاتری برخوردار می شوند و میزان بروز بیماری های غیرواگیر در این کودکان در سنین بزرگسالی به شدت کاهش می یابد و با توجه به اینکه سالانه 36 میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری های غیرواگیر جان می بازند که 18 و نیم میلیون نفر آنها به بیماری های قلبی مبتلا هستند، اهمیت تغذیه با شیر مادر در کاهش این بیماری ها مشخص می شود.

وی افزود: تغذیه با شیر مادر برای مادران نیز مزایای زیادی دارد و تحقیقات نشان داده که میزان پوکی استخوان در زنانی که کودکان را با شیر خود تغذیه کرده اند به شدت کاهش می یابد و میزان سرطان رحم و پستان نیز در این زنان کمتر است.

10 تا 16 مرداد ماه هفته جهانی تغذیه با شیر مادر نام گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید