Iranian Agriculture News Agency

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشور

عصر امروز نشست مشترک درباره فرآیند مذاکرات تغییرات آب و هوا و ضرورت نیل به اقتصاد کم‌کربن در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشور
کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، امروز نشست مشترک درباره فرآیند مذاکرات تغییرات آب و هوا و ضرورت نیل به اقتصاد کم‌کربن، در وزارت جهاد کشاورزی با حضور مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار از وزارت امور خارجه، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و نمایندگان، مدیران و تعدادی از کارشناسان دو وزارتخانه برگزار شد.

فرآیند مذاکراتی سند حقوقی الزام‌آور یا موافقت‌نامه جدیدی با قابلیت متعهد کردن کلیه کشورهای عضو کنوانسیون تغییرات آب و هوا به جایگزینی پروتکل کیوتو هم‌اکنون در جریان است و این سند قرار است در جریان بیست‌ویکمین اجلاس کنفرانس متعاهدین در آذرماه سال جاری به تصویب رسیده و در سال 2020 اجرایی شود، نشست مشترک درباره فرآیند مذاکرات تغییرات آب و هوا و ضرورت نیل به اقتصاد تشکیل شد.

با توجه به اینکه موضوع در دستور کار فائو نیز قرار دارد، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار وزارت امور خارجه در این نشست، به تشریح جوانب فرآیند مذاکراتی، ابعاد سیاسی مهم موضوع و تبعات تصویب سند جدید برای کشورهای در حال توسعه ازجمله جمهوری اسلامی ایران برای نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی پرداخت./

خبرنگار: افسانه زعیم‌زاده

P-940518-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید