Iranian Agriculture News Agency

صادرات نخستین محموله روغن تصفیه شده به عراق/ نخستین محموله شکر تصفیه شده نیز صادر می‌شود

در حالی نخستین محموله روغن تصفیه شده ایران به وزن 690 تن به عراق صادر شد که انتظار می رود بر اساس مذاکرات و هماهنگی های صورت گرفته، به زودی اولین محموله شکر تصفیه شده نیز به عراق صادر شود.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس توافقات به عمل آمده بین این شرکت و وزارت بازرگانی عراق مبنی بر صادرات روغن تصفیه شده به این کشور، نخستین محموله از این روغن‌ها طی هفته گذشته بارگیری و به مقصد کشور عراق صادر شد.

قنبری با بیان این که روغن‌های صادراتی از دو برند معتبر بوده و در بطرهای یک لیتری به کشور عراق صادر شده است، تصریح کرد: صادرات دومین محموله‌ی روغن نیز ظرف چند روز آینده به وزن 1500 تن به کشور عراق انجام خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: که در آینده نزدیک نخستین محموله شکر تصفیه شده نیز به عراق صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به موجودی بالای ذخایر روغن خام کشور افزود: هدف شرکت بازرگانی دولتی ایران از صادرات کالاهای اساسی فرآوری شده به بازار کشورهای هدف، ایجاد ارزش افزوده برای کشور از طریق تصفیه و فرآوری این کالاها، اشتغال زایی، ارز آوری، بهره وری بیشتر و استفاده بهینه از ظرفیت های کشور در حوزه صنعت مواد غذایی از طریق پرکردن ظرفیت های خالی کارخانجات صنعتی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید