Iranian Agriculture News Agency

بیش از 300 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی در مازندران تولید شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به افزایش روزافزون جمعیت گفت به منظور تأمین پروتئین غذایی کشور و رفع نیازهای تغذیه ای ، تلاش های مستمری در این زمینه و در راستای توسعه صنعت طیور در استان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایانا ؛ حسن نگهدار افزود : مازندران به عنوان یکی از استان های محوری تولیدکننده گوشت سفید کشور مطرح است و نقش به سزایی را در این باره ایفاد می کند .

وی با بیان این که در نه ماهه سال جاری بیش از 300 میلیون قطعه جوجه یک روزه گوشتی با کیفیت مطلوب در جوجه کشی های استان تولید و در کشور توزیع شد تصریح کرد از این تعداد 215 میلیون قطعه جوجه مربوط به واحدهای مرغ مادر استان با میانگین هچ 82 درصد با ارزش ریالی بیش از 1290 میلیارد ریال است که این میزان جوجه یک روزه تولیدی معادل 30 درصد جوجه یک روزه تولیدی کشور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران با اشاره به این که با جوجه ریزی 81 میلیون قطعه در واحدهای پرورش مرغ گوشتی در سطح استان مقدار 140355 تن گوشت مرغ آماده طبخ (01) معادل 10 درصد کل تولید کشور به ارزش 4211 میلیارد ریال است که در بازار مصرف شد افزود علاوه بر تأمین نیاز مصرف شهروندان استان ، مازاد تولید آن به مقدار 91049 تن معادل 65 درصد تولیدات استان به سایر استان های کشور خصوصاً استان تهران ارسال شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید