Iranian Agriculture News Agency

ارتقای رتبه ایران در سازمان جهانی استاندارد از 31 به 27

معاون سازمان ملی استاندارد از ارتقای رتبه کشور در سازمان جهانی استاندارد از 31 به 27 در دو سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا)، علی اباذری امروز - یکشنبه - در اجلاس کمیته فنی ایزو TC 257 با اشاره به سابقه 90 ساله سازمان استاندارد در ایران اظهار کرد: این سازمان بیش از چهار دهه در فعالیت‌های بین‌المللی مشارکت دارد که وظایف متعددی را در خصوص تدوین، تعیین و نشر استاندارد‌ها، ارزیابی انطباق، اندازه‌شناسی و صلاحیت برعهده دارد.

وی با اشاره به حضور مسئولان رده‌ بالای کشور و بخش خصوصی در شورای عالی استاندارد ادامه داد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد در تمامی مراکز استان‌های کشور و برخی از شهرها نمایندگی دارد و بیش از 100 هزار نفر از بخش خصوصی در انجام وظایف سازمان استاندارد با این سازمان همکاری می‌کنند.

معاون تدوین و ترویج استاندارد سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که تاکنون 216 کمیته فنی با حضور بیش از 6500 کارشناس خبره در امر مشارکت در تدوین استاندارد‌های بین‌المللی با ما همکاری می‌کنند، گفت: ایران در 782 کمیته فنی و فرعی سازمان‌های بین‌المللی عضویت دارد و مسئولیت اداره پنج دبیرخانه، کمیته فنی و فرعی بین‌المللی بر عهده کشور ماست.

اباذری همچنین با اشاره به ارتقای رتبه ایران از 31 به 27 در سازمان ایزو در دو سال اخیر گفت: در سال گذشته 25 استاندارد بین‌المللی به پیشنهاد ایران تدوین شد که این امر افزایش مشارکت کشور ما در مباحث بین‌المللی استاندارد را نشان می‌دهد.

به گفته وی، تاکنون 27 استاندارد ملی نیز منتشر شده و با برنامه جدید این سازمان از این پس سالانه بیش از 3500 استاندارد ملی منتشر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید