Iranian Agriculture News Agency

آغاز نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور اقوام 28 استان و 6 کشور خارجی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایرن زمین که از 24 تا 27 شهریور ماه در این استان برگزار می شود، 6 کشور خارجی و 28 استان کشور حضور خواهند داشت.

آغاز نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور اقوام 28 استان و 6 کشور خارجی
 آغاز نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور اقوام 28 استان و 6 کشور خارجی

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، ابراهیم کریمی در نشست خبری با اشاره به اینکه امسال جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با نگاه جدید و بهره مندی کاربردی اجرای می شود، اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با نظر بگرفتن حضور گردشگران تابستانه در این استان، زمان جشنواره به هفته پایانی شهریور ماه موکول شده است.

وی با اشاره به مصادف شدن این جشنواره با سالروز ازدواج تاریخی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، گفت: برنامه شاخص امسال به تمرکز روی همین موضوع یعنی ازدواج سنتی اقوام شکل گرفته و بنا داریم از سه قوم سیستانی، ترکمن و کتول، سه زوج منتخب بصورت واقعی مراسم عروسی خود را با تکیه بر آداب و سنن بومی خود برگزار کنند.

کریمی همچنین از حضور شش کشور افغانستان، قرقیزستان، عراق، پاکستان، ازبکستان، تاجیکستان در این جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: تعداد غرفه های این جشنواره 184 غرفه است که 28 استان در حوزه صنایع دستی و 14 استان نیز برای موسیقی اقوام اعلام حضور کرده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه جشنواره اقوام ایران زمین انحصاری استان گلستان است، اظهار کرد: موزه میراث روستایی در قرق، بیش از 700 هکتار پایلوتی برای اقوام استان می باشد و به دنبال آن هستیم جشنواره بین المللی اقوام ایران را نیز به این مکان انتقال دهیم.

نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایرن زمین از تاریخ 24 تا 27 شهریورماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان درجاده آق قلا ـ گرگان میزبان علاقمندان و فرهنگ دوستان خواهد بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید