Iranian Agriculture News Agency

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار کشور به ایانا خبر داد:

توزیع رایگان ساندویچ تخم‌مرغ در هفته کودک/ جشن 60 سالگی صنعت مرغ تخم‌گذار در مهرماه

تخم‌مرغ یکی از مواد خوراکی ضروری دانش‌آموزان است که برای گنجاندن آن در بوفه مدارس و حتی توزیع رایگان آن نیاز به آن داریم که آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها حمایت‌های لازم را داشته باشند.

توزیع رایگان ساندویچ تخم‌مرغ در هفته کودک/ جشن 60 سالگی صنعت مرغ تخم‌گذار در مهرماه
توزیع رایگان ساندویچ تخم‌مرغ در هفته کودک/ جشن 60 سالگی صنعت مرغ تخم‌گذار در مهرماه

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار کشور امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از برگزاری مراسم خاصی که به مناسبت جشن 60 سالگی صنعت مرغ تخم‌گذار کشور و روز ملی تخم‌مرغ در مهرماه جاری برگزار می‌شود، خبر داد و گفت: ستاد ترویج مصرف تخم‌مرغ در راستای افزایش این محصول پروتئینی اقداماتی را در سال‌های گذشته به انجام رسانده است؛ به‌گونه‌ای که در دو سال گذشته به‌صورت نمادین، توزیع رایگان ساندویچ تخم‌مرغ در برخی مدارس به انجام رسید.

سیدفرزاد طلاکش افزود: زنگ صبحانه دلیل خوبی برای ترویج مصرف تخم‌مرغ در کشور است که در این راستا نیازمند آن هستیم که شرکت‌هایی را تشویق کنیم سرمایه‌گذاری مناسبی در این بخش داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون فقط شرکت تلاونگ اقدام به تولید ساندویچ تخم‌مرغ می‌کند و امیدواریم که بتوانیم شرکت‌های دیگر را برای ترویج این محصول سالم ترغیب کنیم.

همزمانی هفته جهانی تخم‌مرغ با هفته کودک

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار کشور ادامه داد: در هفته جهانی تخم‌مرغ و روزی که به این مناسبت در 17 مهرماه وجود دارد، امسال مصادف با هفته کودک است که ستاد ترویج مصرف تخم‌مرغ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، غرفه‌ای را بدین‌منظور اختصاص داده است.

طلاکش تصریح کرد: همه بازدیدکنندگان می‌توانند طی شش روز برگزاری این مراسم، ساندویچ تخم‌مرغ رایگان دریافت کنند.

وی یادآور شد: اقداماتی برای اصلاح تنقلات مصرفی در مدارس انجام شد که با کمک آموزش و پرورش تلاش کردیم تخم‌مرغ را که از سبغه مشخصی برخوردار است، به‌عنوان میان‌وعده سالم در بودجه مدارس جایگزین سایر تنقلات کنیم.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار کشور تأکید کرد: در این راستا دوهزار مراقب سلامت در استان تهران تحت آموزش قرار گرفته‌اند و آثار تغذیه‌ای تخم‌مرغ و رفع باورهای اشتباه درباره کلسترول تخم‌مرغ را به‌صورت علمی فرا گرفتند.

طلاکش اظهار داشت: برای ترویج مصرف تخم‌مرغ در مدارس راه طولانی داریم و نیاز است آموزش و پرورش مساعدت‌های بیشتری در این زمینه داشته باشد.

وی همچنین گفت: در سال جاری هنوز نتوانستیم برای فصل مدارس فرزندان اقدامی را جهت مصرف بیشتر تخم‌مرغ توسط دانش‌آموزان قانونی کنیم، اما امیدواریم بتوانیم در کنار سایر تنقلات مصرفی دانش‌آموزان، شیر و تخم‌مرغ را در کنار هم در بوفه مدارس قرار دهیم.

طلاکش در پایان افزود: مصرف شیر و تخم‌مرغ برای دانش‌آموزان ضروری است، اما لازم است تمهیداتی قانونی اندیشیده شود تا این مواد خوراکی بتواند جای بسیاری از تنقلات مضر را بگیرد./

خبرنگار: مژگان ستار

F-940625-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید