Iranian Agriculture News Agency

حجتی خبر داد: اجرای طرح آبیاری با لوله در یک هزار و 500 هکتار دشت سیستان

طرح آبیاری با لوله دشت سیستان در یک هزار و 500 هکتار از 46 هزار هکتار اراضی آن تاکنون اجرا شده است.

حجتی خبر داد: اجرای طرح آبیاری با لوله در یک هزار و 500 هکتار دشت سیستان
حجتی خبر داد: اجرای طرح آبیاری با لوله در یک هزار و 500 هکتار دشت سیستان

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از این طرح گفت: آبیاری با لوله در هزار و 500 هکتار از این طرح تاکنون 95 درصد پیشرفت داشته است.

محمود حجتی افزود: پمپاژهای ثانویه و اجرای عملیات شبکه لوله کشی تا مزارع را جهاد کشاورزی انجام خواهد داد که 9هزار و800 کیلومتر لوله کشی را شامل می شود و پمپاژهای اولیه نیز در وزارت نیرو انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در فاز اول ، یک سایت 3 هزار هکتاری در منطقه شیب آب و شهرستان هامون پیش بینی و مراحل اجرایی آن شروع شده است ، گفت: این مرحله از طرح که به 16 ناحیه تقسیم شده است با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این عملیات در 46 هزار هکتار از سطح 200 هزار هکتاری دشت سیستان انجام می شود ، گفت: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم مناقصات را برای 46 هزار هکتار نهایی و بتوانیم عملیات اجرایی آن را تا پایان کار دولت یازدهم به اتمام برسانیم.

حجتی افزود: با پیش بینی هایی که دولت و مجلس کرده اند ، 85 درصد از هزینه تغییر الگوی آبیاری را دولت به عنوان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان می دهد.

وی درباره صنایع تبدیلی و غذایی، بسته بندی و صنایع تکمیلی بخش کشاورزی با توجه به خلق ارزش افزوده ای که دارد ، گفت: صنایع مرتبط در هر منطقه با توجه به نوع محصول و الگوی کشت پیش بینی شده در آن منطقه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید